فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

چهل سال پیش...


چهل سال پیش...
تمامی مطالب از روزنامه اطلاعات روز سه‌شنبه 19 دی 1351، (برابر با 4 ذیحجه 1392، 9 ژانویه 1972) نقل شده است

میلیونها زائر در مکه آماده انجام مناسک حج شدند

سحرگاه امروز آخرین دسته از زائران خانه خدا وارد جده شدند و صبح امروز فرودگاه جده از طرف دولت سعودی بسته شد. و بدین ترتیب کار عظیم انتقال میلیونها نفر مسلمان مشتاق زیارت بیت‌الله‌الحرام به کشور سعودی پایان یافت.

امروز 19 دیماه مصادف با 6 ذیحجه در کشور سعودی می‌باشد بنابراین میلیون‌ها نفر از زائران خانه خدا هم‌اکنون از شهرهای مختلف سعودی بسوی مکه معظمه در حرکت‌اند.

زائران باید قبل از غروب روز 8 ذیحجه خود را به مکه معظمه رسانده و پس از محرم شدن به سوی صحرای عرفات حرکت کنند.



50 «سرپناه» در ایستگاه اتوبوسها ساخته میشود

پنجاه سرپناه در ایستگاه‌های اتوبوس ساخته میشود. اعتبار اجرای طرح مذکور چهار میلیون ریال تصویب شده است.

امروز یک مقام آگاه در شهرداری پایتخت اعلام کرد برای رفاه مسافران اتوبوس در زمستان و روزهای گرم تابستان پنجاه سرپناه دیگر در خیابان‌های مختلف پایتخت ایجاد خواهد شد قرارداد احداث سرپناه‌ها با مقاطعه کار منعقد گردیده و هر یک از آنها مبلغ 80 هزار ریال هزینه دارد. سرپناههای مذکور در خیابان‌های شاه‌رضا، شمیران، سپه ناصرخسرو، شوش، شهباز، و چند خیابان دیگر احداث می‌گردد.

همان مقام اضافه کرد، شهرداری پایتخت تاکنون پنج دستگاه توالت بهداشتی در خیابانهای ناصرخسرو، صاحب جم، شوش، سبزه‌میدان، و داخل پارک راه‌آهن احداث نموده است که بزودی مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت.



شرکت ملی صنایع فولاد ایران تشکیل میشود

بمنظور استخراج و بهره‌برداری از معادن آهن و تولید فولاد از طریق احیاء مستقیم فرآورده‌ها و محصولات فرعی وابسته و توزیع و فروش محصولات مزبور و انجام هرگونه عملیات تولیدی و معاملات بازرگانی مربوط به امور مذکور، شرکت مستقلی بنام شرکت ملی صنایع فولاد ایران با یک میلیارد ریال سرمایه تشکیل میشود. این شرکت وابسته به وزارت اقتصاد خواهد بود و سرمایه آن که متعلق بدولت است به یکهزار سهم یک میلیون ریالی تقسیم میگردد.



ضوابط جدید در مورد استخدام دانشجویان دانشسرایعالی

دانشجویان دانشسرایعالی که در دوران تحصیل، کمک هزینه تحصیلی دریافت مینمایند یا با حفظ رابطه استخدامی خود مأمور تحصیل شوند، باید بر طبق ضوابطی که از طرف وزارت علوم و آموزش عالی و وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید، تعهد خدمت و تضمین کافی بسپارند.

در لایحه اصلاح آئین‌نامه اجرایی تبصره ماده واحده قانون تشکیل هیأت امنای دانشسرایعالی که آماده تقدیم به پارلمان گردید همچنین قید گردید معلمانی که قبل از اشتغال به تحصیل در دوره‌های شبانه یا روزانه دانشسرایعالی حداقل پنجسال سابقه خدمت در آموزش و پرورش شهرستانها و بخش‌ها و روستاها داشته‌اند یا برای تحصیل در دانشسرای عالی شهریه پرداخت کرده و تعهد خدمت ندارند، مشمول محدودیت موضوع تبصره دو ماده واحده قانون اضافه اعتبار وزارت فرهنگ مصوب بهمن 1329 و اصلاحیه 11 خرداد 1343 نخواهند بود.



خسارات مرکبات فارس توسط دو هیأت اعزامی به این منطقه بررسی میشود

آقای روحانی وزیر کشاورزی و منابع طبیعی که دیروز به شیراز آمده بود، دستور داد، دو اکیپ از اداره کل کشاورزی فارس، به جهرم، داراب، کازرون، فسا و ممسنی عزیمت کرده به بررسی میزان خسارات مرکبات و درختان بپردازند. گزارش خبرنگار ما در جهرم حاکی است: باغداران جهرم، خروارها پرتقال و لیمو شیرین را که بر اثر سرمازدگی فاسد و پوسیده شده، بجای کود شیمیائی، در باغات خود پخش کردند و این روزها بازار میوه در این شهرستان سخت کساد شده است.طبق این گزارش در باغات جهرم، تعداد زیادی از درختان میوه در سالهای آتی هم بارور نخواهد شد، زیرا سرمای شدید، علاوه بر آنکه پرتقالها و لیموشیرین‌های روی درخت را از بین برده، باعث خشکیدن و از بین رفتن شاخه‌های بارآور شده است. در حال حاضر، صرفنظر از میوه‌هائی که از درختان باغهای جهرم فرو ریخته و یا در انبارها فاسد گردیده است و مقادیر معتنابهی از میوه‌ها هم روی دست باغداران مانده است.



تغییرات تازه در لایحه مالیات بر درآمد

کمیسیون دارائی مجلس شورای ملی در جلسه امروز خود لایحه اصلاحی مالیات بر درآمد را مورد رسیدگی قرار داد و تغییرات مواد زیر به تصویب کمیسیون مذکور رسید.

* مالیات مقاطعه‌کاران که سابقاً مقطوع بوده در آینده هر سال بوسیله کمیسیون ضرایب تعیین میشود بطوریکه ضریب آن کمتر از 8 درصد نخواهد بود.

* کشاورزانی که بدهی مالیاتی معوقه دارند در صورتیکه ظرف 3 ماه پس از تصویب قانون ـ اصل بدهی مالیاتی خود را می‌پردازند، مشمول جریمه و زیان دیرکرد نخواهند شد.

* کارخانجات تولیدی که سهام خود را از 33 تا 49 درصد به کارکنان خود و یا به مردم واگذار نمایند از 15 تا 25 درصد بخشودگی مالیاتی خواهند داشت.

* اصلاح ماده 61 ـ مودیانی که ملزم به داشتن دفتر مالیاتی هستند چنانچه نتوانند یک یا چند سند هزینه و یا درآمد خود را ارائه نمایند مأمور تشخیص فقط اسناد مذکور را مردود میشناسد و این امر دلیل رد تمام دفاتر مودی نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد