فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

این ستاره پر شر و شور

 
هر چقدر علم پیشرفت می‌کند ما هم با نکات تازه‌تری در مورد دنیای اطراف‌مان آشنا می‌شویم و مسائل جدیدی را می‌فهمیم.

اصلا انگار با پیشرفت علم این ضرب‌المثل هر روز بیشتر از روز قبل درست بودنش را نشان می‌دهد. این که از قدیم و ندیم گفته‌اند آدم عاقل آدمی است که هر چقدر دانشش بیشتر می‌شود تازه در می‌یابد که چیزی نمی‌داند.

به گزارش ایسنا، خیلی‌ها معتقدند که خورشید شرایط ایده‌آلی را برای رشد و رونق حیات در زمین ایجاد می‌کند، اما گاهی اوقات باعث دردسر‌هایی برای کره خاکی ما هم می‌شود.

در واقع خورشید به طور دوره‌ای زمین را در معرض هجوم‌های پردردسر بین ستاره‌ای قرار می‌دهد، به شیوه‌ای که بیشتر ستاره‌ها این کار را انجام نمی‌دهند.

بر اساس مقاله‌ای که در مجله علمی نیوساینتیست به چاپ رسیده، خورشید از ما در برابر پرتوهای کیهانی و غبار ورای منظومه شمسی حفاظت می‌کند و برای این کار ما را در پوششی موسوم به هلیوسفر دربر می‌گیرد. هلیوسفر حبابی از بادهای خورشیدی است که از سیاره پلوتون نیز می‌گذرد.

این پرتوهای کیهانی می‌توانند به لایه ازن آسیب برسانند و غبار بین ستاره‌ای می‌تواند، نور خورشید را تضعیف نماید و در نتیجه وقوع یک عصر یخی را هدف قرار دهد. اما وقتی منظومه شمسی از میان گاز و ابرهای غباری بسیار متراکم عبور می‌کند، هلیوسفر می‌تواند تحلیل رود و تا لبه آن وارد مدار زمین شود.

در این مقاله که در مجله آستروبیولوژی نیز به چاپ رسیده است، دیوید اسمیت  محقق دانشگاه آریزونا  و جان اسکالو ‌ پژوهشگر دانشگاه تگزاس  فشار استروسفرهای محافظی ستاره‌های مختلف را اندازه‌گیری کردند.

آنها دریافتند که زمین هر یک میلیارد سال یک بار در معرض یک تا 10 هجوم بین ستاره‌ای قرار می‌گیرد؛ این در حالی است که سیارات مسکونی دیگر به دور کوتوله‌های قرمز، هرگز در این شرایط قرار نمی‌گیرند.

پژوهشگران می‌گویند: علت این تفاوت آن است که سایر سیارات نیاز دارند، آنقدر به ستاره‌های کم‌نور خود نزدیک شوند تا برای حفظ حیات به اندازه کافی گرم بمانند.

این محققان همچنین تاکید کردند: مطلب نهایی این است که سیارات سکونی در اطراف کوتوله‌های قرمز بهتر از زمین در برابر فجایع و بلایای جوی محافظت می‌شوند. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد