فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

ایستگاه قطار خانگی

دیلی استار؛ مردی که عاشق لوکوموتیوهای بخار است، سه سال وقت صرف کرد تا نمونه مینیاتوری آن را در حیاط منزلش بسازد. اریک مارشال که 68 سال دارد، پس از بازنشستگی شروع به ساختن این ماکت کرد که شامل چهار قطار، ایستگاه های مختلف، علائم، پل ها، خانه ها، آبشار و حتی تراموای برقی است. این خط آهن مینیاتوری که در یورکشایر اسکاتلند ساخته شده، هر روز پذیرای تعداد زیادی از مردم است و آقای مارشال تاکنون 500 پوند از این راه به انجمن حمایت از بیماران سرطانی کمک کرده. وی در این باره می گوید؛ «تمام خانه ها و ایستگاه هایی را که در این ماکت می بینید از تخته چندلا ساخته شده. من از هر چیزی که جلوی دستم بود استفاده کردم. هیچ وقت چیزی را دور نمی اندازم و همه وسایل بی مصرف را به نوعی در ساختن ماکتم به کار گرفته ام.»



نمره انضباط در کارنامه ایتالیایی هایوپی آی؛ آموزش و پرورش ایتالیا برای کاهش رفتارهای ناهنجار دانش آموزان دبیرستانی این کشور ایده جدیدی دارد. خانم گلمینی وزیر آموزش ایتالیا عنوان کرد در راستای حل مشکل رفتارهای نادرست نوجوانان به خصوص در دبیرستان ها، مقامات تصمیم گرفته اند نمره اخلاق را هم در کارنامه دانش آموزان بگنجانند. در این صورت دانش آموزان قلدری که اوضاع مدرسه را به هم می ریزند باید بیشتر مراقب رفتارشان باشند، چون اگر نمره لازم را کسب نکنند، مردود خواهند شد؛ «این حرکت کاملاً ضروری بود. اگر این گردن کلفت های کم سن و سال نمره نگیرند مجبور می شوند آن سال تحصیلی را از نو بخوانند.»

این اقدام دولت ایتالیا به نظر زنده کردن همان نمره انضباط قدیمی است که بیش از یک دهه قبل از سیستم آموزش این کشور حذف شد. اطلاعات انجمن بیماری های کودکان و نوجوانان ایتالیا نشان می دهد در طول دو سال گذشته آمار گردن کلفتی و قلدری کردن در میان دانش آموزان شش درصد افزایش داشته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد