فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

نقاشی‌های قلعه‌ شوش طبله کرده‌اند


به گفته مدیر امور عمومی پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری شوش، تا زمانی‌که طرح مرمتی اتاق‌های نقاشی قلعه‌ شوش تهیه شود ، اسکان و هر رفت‌وآمدی در این اتاق‌ها ممنوع خواهد بود.

سیروس برفی در گفت‌وگو با ایسنا ، بیان کرد: سه اتاق تودرتو در ضلع شرقی قلعه‌ شوش قرار دارند که به‌دلیل نقاشی‌هایی که در دوران ژاک دمورگان و حدود سال 1900 میلادی در این اتاق‌ها تصویر شده، به اتاق‌های نقاشی مشهور شده‌اند.

وی ادامه داد: به‌دلیل گذشت زمان و فرسودگی دیوارهای قلعه و نفوذ رطوبت زیاد به جرز دیوارها ، اندود گچی که نقاشی‌ها روی آن ترسیم شده‌اند، طبله کرده و سبب شده است تا با کوچک‌ترین ضربه، اندود گچ فرو ریزد و به مرور نقاشی‌ها از بین بروند.

برفی اظهار داشت: برای جلوگیری از تخریب بیشتر نقاشی‌ها و تثبیت این وضعیت نامطلوب، اسکان و هر رفت‌وآمدی در این اتاق‌ها تا زمان تهیه‌ طرح مرمت توسط گروه‌های متخصص مرمتی و با نظارت باستان‌شناسان، ممنوع خواهد بود.

به گفته‌ او، پس از گذشت حدود یک‌صد سال، این نقاشی‌ها به آثار تاریخی تبدیل شده‌اند و نشان‌دهنده‌ یک دوره‌ مهم از تاریخ باستانی ایران و حتا تاریخ ایران به‌دلیل حضور فرانسوی‌ها در کشور هستند.

130 گردشگر خارجی شوش را دیدند


شوش - خبرنگار جام‌جم: 130 گردشگر از کشورهای مختلف جهان به منظور بازدید از آثار و بناهای تاریخی شوش وارد این شهرستان شدند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش این گردشگران را از کشورهای انگلیس، فرانسه، پرتغال، دانمارک، نروژ، ژاپن ، اسلونی، سوئیس، اتریش و استرالیا اعلام کرد و افزود: این تعداد گردشگر در مدت اقامت یک هفته‌ای خود از آثار تاریخی و باستانی شوش شامل کاخ آپادانا معبد چغازنبیل، موزه شوش و معبد حضرت دانیال نبی (ع)‌ بازدید می‌کنند.

کشف مجسمه دوره هخامنشی شوش


 یک مجسمه تاریخی متعلق به دوران هخامنشی در شهرستان شوش کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد. به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، جمشیدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در این رابطه گفت: این مجسمه شبیه شیر و دارای دو بال است.
به گفته وی، مجسمه یاد شده متعلق به دوران هخامنشی است که برحسب نظریه کارشناسان میراث فرهنگی «ریتون» نام دارد.

دادستان شوش افزود: در این خصوص با تلاش ماموران آگاهی فرماندهی انتظامی شوش یک نفر دستگیر شد که مراحل تحقیقات مقدماتی در حال انجام است.

شهرباستانی شوش در راه جهانی شدن‌


اهواز - خبرنگار جام‌جم: کار مطالعاتی دومین شهر تاریخی جهان در استان خوزستان برای ثبت در فهرست آثار جهانی آغاز شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با اعلام این خبر گفت: کار مطالعاتی شهر تاریخی باستانی شوش با قدمت و تمدن 5 هزار ساله برای ثبت در فهرست آثار جهانی آغاز شد.

صادق محمدی با بیان این که پرونده شهر تاریخی شوش سال آینده تکمیل می‌شود، به اهمیت این شهر از لحاظ جریان داشتن زندگی شهرنشینی از 5 هزار سال پیش تاکنون در این شهر اشاره کرد و گفت: بیشترین آثار تاریخی کشور در شهرستان شوش کشف شده است.
وی در ادامه با بیان این که شهر باستانی شوش در یک محوطه 400 هکتاری است  که تاریخ‌ باستان‌شناسی آن از 12 هزار سال پیش در آنجا موجود است، گفت: قدیمی‌ترین و معروف‌ترین آثار تاریخی این شهر باستانی کاخ آپادانا، خشایار و اولین مسجد جامع کشور است.

محمدی در ادامه گفت: 100 میلیون تومان اعتبار از منابع ملی جهت انجام مطالعات برای ثبت در آثار ملی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با بیان این که شهرستان شوش از نظر قدمت اولین شهر جهان بوده است، گفت: شوش از زمان تاسیس تاکنون به عنوان شهر باقی مانده است.

صادق محمدی این شهر باستانی را دارای لایه‌های تمدنی مختلف عنوان کرد و گفت: آخرین تمدن این شهر دوره اسلام بوده است.

گفتنی است این شهر باستانی در دوره هخامنشی پایتخت سیاسی بود که تاکنون کاخ‌ها و بناهای قدیمی این دوره به جا مانده است.

شهر باستانی شوش در فهرست آثار جهانی ثبت می‌شود


کار مطالعاتی برای ثبت شهر باستانی شوش، کهن ترین شهر تاریخی جهان با قدمت پنج هزار ساله آغاز شده است. به گزارش مهر، شهر باستانی شوش مرکز تمدن عیلام بوده که واقع در یکصد و پنجاه کیلومتری شرق رود دجله در استان خوزستان است.

شوش یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های شناخته شده? منطقه است و به سال ???? پیش از میلاد پایه گذاری شده با وجود اینکه نخستین آثار یک دهکده? مسکونی در آن مربوط به ???? سال پیش از میلاد هستند.

شهر باستانی شوش روزگاری مرکز برخورد دو تمدن مهم بوده که هریک به سهم خود در دیگری تأثیر داشته است، یکی تمدن بین النهرین و دیگری تمدن عیلام.

قرار گرفتن این منطقه در شمال خلیج فارس و نیز همسایگی با بین النهرین در پیدایش این وضع ویژه تأثیر بسیاری داشته است.

شوش در دوره هخامنشیان شکوه گذشته خویش را باز یافته و چهار راه شرق و غرب شد. با توجه به اهمیت و موقعیت جغرافیایی و سیاسی خاص شوش بود که راههای بسیاری و به ویژه راه بزرگ موسوم به «راه شاهی» ارتباط این شهر را به نقاط مختلف جهان برقرار کرد.

راه شاهی که در دوره هخامنشیان و به دستور داریوش بزرگ ساخته شد، شهر شوش، پایتخت سیاسی دولت هخامنشیان را به پاسارگاد، تخت جمشید و دیگر شهرهای امپراتوری، از جمله شهر نامی سارد پایتخت کشور لیدی پیوند می‌‌داد.

می‌توان گفت اداره سرزمین پهناور ایران وحفظ امنیت آن و انتقال سریع یگان‌های نظامی و گسترش بازرگانی و ترابری و تسهیل در امر مسافرت از مهم‌ترین عوامل ساخت و گسترش شبکه راه‌ها در این دوره بوده است .

از سوی دیگر ایجاد راهها و برقراری امنیت و تسهیل و بازرگانی، خود موجب پیوند و آشنایی ملت های گوناگون شد که این امر مایه انتقال فرهنگ‌ها و باورهای مختلف به حساب می آید وبسیاری از نظرات فلسفی و باورهای دینی از این راه میان ملتها مبادله شد.

نام هایی مانند سوس، شوشا، سوسه، سویس و سویز که در بعضی مناطق شمال آفریقا وجود دارد نیز مرتبط با نام شهر شوش است. مهاجران ایرانی و عرب که از این منطقه به شمال آفریقا مهاجرت کرده اند این نامها را در دوره اسلامی رایج کرده اند. شهر شوش در دوره قبل از اسلام شهرت بین المللی داشته است.

اکنون سازمان میراث فرهنگی خوزستان، کار مطالعاتی  برای ثبت این شهر باستانی در فهرست آثار جهانی را آغاز کرده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان در این زمینه گفت: کار مطالعاتی شهر تاریخی باستانی شوش با قدمت و تمدن پنج هزار ساله برای ثبت در فهرست آثار جهانی آغاز شد.

محمدی با اشاره به اینکه شهر شوش پس از شهری در آمریکای جنوبی تاریخی ترین شهر جهان محسوب می شود، افزود: تاکنون بیش از 12 لایه  تمدنی که آخرین آن مربوط به دوره اسلامی می باشد در این شهر باستانی شناسایی شده است.

وی با بیان این که پرونده شهر تاریخی شوش سال آینده تکمیل می شود به اهمیت این شهر از لحاظ جریان داشتن زندگی شهرنشینی از پنج هزار سال پیش تاکنون در این شهر اشاره کرد و گفت: بیشترین آثار تاریخی کشور در شهرستان شوش کشف شده است.
 
محمدی با بیان این که شهر باستانی شوش در یک محوطه 400 هکتاری است که تاریخ‌ باستان‌شناسی آن از 12 هزار سال پیش در آنجا موجود است، گفت: قدیمی‌ترین و معروف‌ترین آثار تاریخی این شهر باستانی کاخ آپادانا، خشایار و اولین مسجد جامع کشور هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان با بیان اینکه شهرستان شوش از نظر قدمت اولین شهر جهان بوده است، گفت: شوش از زمان تاسیس تاکنون به عنوان شهر باقی مانده است.

محمدی در ادامه گفت: 100 میلیون تومان اعتبار از منابع ملی جهت انجام مطالعات برای ثبت در آثار ملی در نظر گرفته شده است.