فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

تونل های زیرزمینی رایش سوم


:AP در ماه آینده سه تونل زیرزمینی در شهر برلین افتتاح خواهد شد که بازدید از آنها نه تنها برای مردم آلمان که برای جهان خالی از لطف نخواهد بود. در این تونل ها ماکت بناهای معماری که آدولف هیتلر در نظر داشته برای پایتخت نازی ها بسازد، به نمایش گذاشته می شود. این ساختمان های جالب نمایشگر وسعت بیماری بزرگ پنداری رهبر آلمان نازی است. این تونل ها که در سال 1938 و در عمق 16 متری زمین حفر شده اند، قسمتی از سیستم متروی شهر برلین هستند و ماکت های عظیمی که در آنها وجود دارد توسط آلبرت الپیر، آرشیتکت شهر نازی ها ساخته شده است. این طرح های زیرزمینی که به دلیل جنگ جهانی دوم هرگز به سرانجام نرسید، شامل بلوارها، میادین و ساختمان های عظیم است، مانند بنایی که طاق بسیار بزرگی همانند طاق نصرت مشهور پاریس دارد یا تالار عظیمی با ارتفاع 290 متر که گنجایش آن 180 هزار نفر است.

هیتلر این ماکت را نمادی از قدرت رایش سوم می دانست؛ «برلین پایتخت جهان است.» اما در حال حاضر آنجا بخشی از آلمان است، همین و بس،

این تونل ها بین 90 تا 220 متر طول دارند و درست زیر پارک تیرگارتن قرار گرفته اند. بعد از جنگ، بریتانیا برلین جداشده را مجبور کرد تونل ها را مسدود کند. آنجا دوباره در سال 1969 کشف شدند اما همچنان بسته ماندند. در سال 1990 یک سال پس از فروپاشی دیوار برلین، تونل ها همان طور دست نخورده بودند. شرکت متروی شهر برلین، در سال 1997 مجدداً شروع به فعالیت کرد و با موج هیجان مردم برای بازدید از انبارهای زیرزمینی شهر مواجه شد.

اگرچه بسیاری از این مکان ها در جریان جنگ جهانی دوم تخریب شده اند، اما هنوز نقب های زیرزمینی وجود دارند که کاملاً دست نخورده باقی مانده اند و روایتگر تاریخ هولناک شهر در دوران نازی ها هستند. پوسترهای پروپاگاندا و نقشه راه های فرار روی دیوارها از روزگار سخت گذشته حکایت دارد. در یکی از این انبارها، کیف های دستی، کلاه های ایمنی و لباس های فرم ارگان های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد