فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

الماس هایی از جانب مردگان


رویترز؛ الماس ها به راستی ابدی هستند. الگورداترا شرکتی کوچک در کوهستان های جنوب شرقی کشور سوئیس است که از خاکستر مرده ها الماس هایی درست می کند که برای بازماندگان شان یادگاری پایدار باشد.

با اینکه قیمت ها از پنج هزار یورو شروع می شود، اما سفارش دهندگان فقط افراد اعیان و خوشگذران نیستند.

ویت بریمر رئیس این تشکیلات می گوید؛ «بعضی افراد با رفتن به گورستان غصه هایشان را تسکین می دهند. آنها اندوه شان را همان جا می گذارند و برمی گردند اما بعضی ها هستند که حالا به هر دلیلی نمی خواهند چنین وداعی داشته باشند. با کمال تعجب باید بگویم بیشتر آنها مسیحی هستند.» این افراد می گویند؛ «چرا باید بگویم خداحافظ؟ در هر صورت شوهرم را 15 سال دیگر در بهشت می بینم.» تکنولوژی ساخت الماس های مصنوعی اولین بار توسط شرکت «ژنرال الکتریک» و در دهه 50 به کار گرفته شد. برای هر چه طبیعی تر بودن این الماس ها کربن را تحت فشار و دمای بالا قرار می دهند.

الگورداترا که در زبان محلی به معنای یادگاری است، یکی از شلوغ ترین شرکت های تولیدکننده الماس مصنوعی در سوئیس محسوب می شود. همزمان با پیشرفت این نوع تکنولوژی الگورداترا هم جهش فوق العاده یی در همین زمینه داشت.

شرکت امریکایی «Lifegem» (به معنای گوهر زندگی) و نیز شرکت انگلیسی ققنوس که از جدی ترین رقبای این شرکت سوئیسی هستند، به مشتریان خود سرویس جالب تری ارائه می دهند. آنها قادرند از موی طبیعی که کربن بیشتری هم نسبت به خاکستر دارد، الماس مصنوعی بسازند. این به معنی آن است که این جواهرات می توانند از موی انسان های زنده هم تولید شوند که برای بسیاری از ثروتمندان نکته هیجان انگیزی است. البته «Lifegem» برای عاشقان حیوانات خانگی سرویس مسحورکننده دیگری دارد؛ ساختن الماس از خاکستر حیوانات خانگی،

در حال حاضر انجمن گوهرشناسی امریکا (GIA) کیفیت الماس های ترکیبی را مشخص می کند. بنابراین خریداران به راحتی می توانند آنها را با نمونه طبیعی مقایسه کنند و تفاوت شان را ببینند. GIA روی تمامی الماس های ترکیبی کلمه «مصنوعی» را حک می کند و در کنار آن درجه مرغوبیت الماس را نیز می نویسد.

قیمت این جواهرات ترکیبی به طور کلی کمی ارزان تر از نمونه های واقعی است، هر چند به هر یک از سنگ های تک تک هم ربط پیدا می کند.

ایده الماس های یادگاری اولین بار پس از ملاقات با یک شیمیدان روسی به ذهن آقای بریمر خطور کرد.

از آن به بعد بود که وی کارش را در زمینه فناوری اطلاعات رها کرد و به این تجارت پرمنفعت رو آورد. او و شریکش ابتدا گمان می کردند مشتریان شان بیشتر جوانان عاشق پیشه خواهند بود اما با کمال تعجب امروزه از هر رده سنی و از هر قشری برای داشتن یادبودی از نزدیکان و عزیزان شان به آنها مراجعه می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد