فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

اعزام اسکادران دریایی روسیه به ونزوئلا


اعزام اسکادران دریایی روسیه به ونزوئلا


گروه بین الملل: روز گذشته روسیه در راستای تقویت قدرت نظامی خود در نیمکره غربی و قاره امریکا، یک اسکادران دریایی از نیروهای خود را به ونزوئلااعزام کرد.
    پس از افزایش تنش در روابط روسیه و امریکا که پس از جنگ پنج روزه روسیه و گرجستان به وقوع پیوست، مسکو به شدت تلاش کرده است روابط خود را با کشورهای امریکای لاتین نظیر ونزوئلاو کوبا تقویت کند. در خلال جنگ سرد نیز امریکای لاتین صحنه نبرد ایدئولوژیک اتحاد جماهیر شوروی سابق با ایالات متحده امریکا بود.
    به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایگور دایاگو سخنگوی نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد رزمناو هسته یی پتر کبیر به همراه سه فروند کشتی دیگر از آب های ساحلی شمال روسیه عازم سواحل ونزوئلاشدند. دایاگو گفت: «این کشتی ها با طی کردن بیش از 15 هزار مایل دریایی در مانوری مشترک میان روسیه و ونزوئلاشرکت خواهند کرد.» اعزام این نیروها به سواحل ونزوئلاپس از اعزام دو فروند بمب افکن استراتژیک روسیه به ونزوئلاانجام می شود. از سوی دیگر هوگو چاوس رئیس جمهور ونزوئلانیز که یکی از منتقدان اصلی امریکا و یکی از متحدان نزدیک مسکو محسوب می شود، در همین هفته به مسکو سفر خواهد کرد. سفر هفته جاری چاوس به روسیه دومین سفر وی به این کشور طی ماه گذشته محسوب می شود.
    چاوس روز یکشنبه در مصاحبه یی با یک شبکه تلویزیونی روس اعلام کرد امریکای لاتین برای کاستن از نفوذ امریکا در منطقه و برقراری صلح و آرامش به دوستی قوی و پایدار با روسیه نیازمند است. چاوس در گفت و گوهایی جداگانه با شبکه ها و ایستگا ه های رادیویی روسیه گفت: «به زودی با بمب افکن های پیشرفته یی که مدودوف به من قرض داده سفر بین المللی ام به روسیه را آغاز خواهم کرد.» وی البته پس از این سخنان گفت: «آقایان سازمان سیا، البته شوخی کردم.»از سال 2005 تاکنون روسیه قراردادهای تسلیحاتی به ارزش چهار میلیارد دلار با ونزوئلامنعقد و این کشور امریکای لاتین را با تعداد زیادی جنگنده بمب افکن تجهیز کرده است. همچنین روسیه تعداد زیادی هلیکوپتر و تعداد 100 هزار کلاشینکف به ونزوئلافروخته است. مقامات ونزوئلادر حال مذاکره با روس هستند تا زمینه را برای خرید چند زیردریایی، سیستم دفاع هوایی، خودروهای زرهی و تعداد بیشتری جنگنده سوخو فراهم کنند.
    روسیه و ونزوئلاهمچنین مذاکراتی را در خصوص همکاری های بیشتر در زمینه انرژی آغاز کرده اند که به گفته مقامات ونزوئلانقطه شروعی برای یک ائتلاف استراتژیک جدید در زمینه انرژی خواهد بود.
    ایگور سچین معاون نخست وزیر روسیه که هفته گذشته به ونزوئلاسفر کرده بود، اعلام کرد پنج کمپانی نفتی بزرگ روس در تلاش هستند با تشکیل کنسرسیومی فعالیت خود را در امریکای لاتین افزایش داده و با احداث یک پالایشگاه 5/6 میلیارد دلاری به پالایش و تصفیه نفت خام سنگین ونزوئلابپردازند. چنین سرمایه گذاری به ونزوئلاکمک خواهد کرد تا از وابستگی خود به پالایشگاه های نفت امریکا بکاهد. در حال حاضر حجم زیادی از استخراجات نفتی ونزوئلادر پالایشگاه های امریکایی تصفیه می شود. ایگور سچین در سفر خود به ونزوئلابه ایالات متحده امریکا هشدار داد که نباید به امریکای لاتین به مثابه حیاط خلوت خود بنگرد. وی در یکی از مصاحبه های خود صراحتاً اعلام کرد: «اشتباه است که کشوری خود را دارای حق اختصاصی در مورد منطقه یی بداند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد