فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

آغاز عملیات آزادسازی شهری در جنوب دمشق

آغاز عملیات آزادسازی شهری در جنوب دمشق    
۱۳۹۴\۰۸\۱۲ - ۱:۲۸ PM


پایگاه اینترنتی النشره از آغاز عملیات آزادسازی شهر داریا در جنوب دمشق از چندین محور توسط ارتش سوریه خبر داد.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی النشره ، درگیریهای شدیدی بین ارتش سوریه و تروریستهای مسلح در منطقه  معضمیه الشام در جنوب دمشق که مجاور شهر «داریا» است ادامه دارد . همچنین نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریستها را در منطقه الشیاح و جنوب این شهر با سلاح سنگین هدف قرار می دهند.


این در حالی است که المعضمیه از شهرکهایی است که گروههای مسلحی در آن وجود دارند که جنگجویان تروریست را در شهر داریا، حمایت می کنند از اینرو ارتش سوریه راههای امدادی تروریستهای مسلح و خطوط پشتیبانی را هدف قرار می دهد تا مانع از رسیدن کمکها به تروریستهای خط مقدم شود.


النشره افزود: ارتش سوریه پایگاههای تروریستها را در منطقه اداره المرکبات و شهر حرستا در شرق دمشق با گلوله های توپخانه سنگین و شلیک چندین موشک هدف قرار داد .


این منطقه راه اصلی دمشق به سمت  حمص است و با این حملات توپخانه ای و موشکی تروریستهای مسلح را از این مناطق دور می کند تا تک تیراندازان نتوانند با قناصه های خود نیروهای ارتش را هدف قرار دهند.


از سوی دیگر ارتش سوریه عملیات آزادسازی شهر داریا جنوب دمشق را از چندین محور آغاز کرده است. محورهای عملیات ارتش سوریه شامل الشیاح  ، روستای الصغیره ، أرض نجاصه ، خیابان 16 و الجمعیات می باشد که پس از حملات توپخانه ای و موشکی صبح امروز ، زمینه برای این عملیات کاملا مهیاست. از اینرو با آغاز عملیات درگیریهای شدیدی در این منطقه روی داده است.


از سوی دیگر حملات سنگین توپخانه ای و موشکی در منطقه داریا و به ویژه مواضع تروریستهای وابسته به گروه موسوم به جیش الاسلام در دوما ادامه دارد. از اینرو این تروریستها و همچنین تروریستهای داعش مجبورند مواضع و مراکز فرماندهی خود را تغییر بدهند.


همچنین ارتش سوریه عملیات نظامی دیگری را در اطراف شاهراه بین المللی دمشق - حمص و اطراف ضاحیه الأسد در ریف دمشق به اجرا در آورده است به طوری که درگیری مسلحانه شدیدی در این شاهراه  بین المللی به وقوع پیوسته است و با گلوله های توپ و تانک و تیربار مسلسهای سنگین و انواع موشکها این منطقه هدف قرار داده می شود.
-------------------------
برانکو : حضورم در سپاهان شایعه است    
۱۳۹۴\۰۸\۱۲ - ۱:۴۱ PM


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: قرار است فردا در اصفهان به همراه تیمم باشم اما این حضور برای دیدار مقابل ذوب آهن است، نه برای حضور در تیم سپاهان، این صحبتها شایعه است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از بازی فردا مقابل ذوب آهن اصفهان در جام حذفی گفت: بعد از شهر آورد برای بازی برابر ذوب‌آهن تمرکز کرده ایم، فردا در شرایطی مقابل هم قرار می‌گیریم که هر دو تیم بهترین فوتبال را ارائه می‌دهند ذوب‌آهن تیم  خوبی است ولی ما هم در لیگ و ورزشگاه آزادی هم بازی عالی مقابل این تیم ارائه دادیم.


وی در ادامه افزود: طبیعی است که بازی فردای ما مقابل ذوب‌آهن حساس است زیرا کوچک‌ترین اشتباه باعث حذف شدن پرسپولیس از جام حذفی خواهد شد ذوب‌آهن تیم با انگیزه ای است ،و در مسابقه با آنها سوشا مکانی و مهدی طارمی را به خاطر محرومیت در اختیار نداریم و حتی وضعیت احمد نوراللهی و رامین رضائیان هم مشخص نیست. بابک حاتمی و اومانیا هم مصدوم هستند.


برانکو درباره ی درگیری لفظی کی‌روش و دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: این بحث را دنبال نکردم ولی شنیده ام درگیری به وجود آمده ولی نمی دانم چه اتفاقی افتاده که این بحث‌ها به وجود آمده است. در جایگاهی نیستم که بدانم حق با چه کسی است. چون علت اختلاف و شروع آن را نمی دانم، نمی‌توانم نظری بدهم.


برانکو در پایان خاطرنشان کرد:شاید به خاطر ارتباط خوبم با مدیرعامل سپاهان  شایعه حضورم در این تیم ایجاد شده است، اما با پرسپولیس قرارداد دارم و به قراردادم متعهد هستم، و بهتر است بگویم هیچ‌کس برای پیوستنم به سپاهان تلاش نکرده است و تماسی هم در این خصوص نداشته ام.

_____________________________


پدر فلسفه جدید ، پدر فلسفه نوین ایران ، بزرگترین فیلسوف معاصر ، جمله نوشته های بزرگ ، عکس سخنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس جملات حکیم ارد بزرگ ،  ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف جهانی کشورمان حکیم ارد بزرگ ، کتابها و سخنان حکیم ارد بزرگ بزرگترین فیلسوف جهان و پدر فلسفه نوین ، Doubtless, now Great Orod is the greatest philosopher of world  ، فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ ، حکیم ارد بزرگ , Great Orod is the greatest philosopher of world

 

 کسانی که از جهان مهربان درون خویش دور شده اند، همواره زندگی را بر خود سخت می کنند. حکیم ارد بزرگ

در درون دوست و همسر، در پی خویش نباشید ، هر یک از آنها جهانی دیگر دارند تنها راه نزدیکی جهان های مابین آدمیان ، ادب و مهر است. حکیم ارد بزرگ

مهربانی به فرزند، بسیار خوب است، اما این به معنای نادیده گرفتن ناراستی های آن ها نیست، بکوشید تا همواره به آنها ادب و رفتار درست را آموزش دهید. حکیم ارد بزرگ

ماندگارترین نوا، آهنگ مهربانی است. حکیم ارد بزرگ

مردی که نفس و مهر یک زن، همراهی اش نمی کند، همواره خویشتن را می خراشد. حکیم ارد بزرگ (استاد بزرگ فلسفه)

از صوفی مسلکان و مرداب اندیشه های هندی و چینی دوری کنید . حکیم ارد بزرگ (استاد حکمت و فلسفه)

از گور آدم بی ادب هم ، باید گریخت . حکیم ارد بزرگ (از "متفکران ایرانی")

اگر دشمنت با روی خوش نزدیکت شد ، در برابرش خموش باش و تنهایش بگذار .  حکیم ارد بزرگ

پدر فلسفه جدید ، پدر فلسفه نوین ایران ، بزرگترین فیلسوف معاصر ، جمله نوشته های بزرگ ، عکس سخنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس جملات حکیم ارد بزرگ ،  ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف جهانی کشورمان حکیم ارد بزرگ ، کتابها و سخنان حکیم ارد بزرگ بزرگترین فیلسوف جهان و پدر فلسفه نوین ، Doubtless, now Great Orod is the greatest philosopher of world  ، فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ ، حکیم ارد بزرگ , Great Orod is the greatest philosopher of world

 

 بدخو ، زندگی اش کوتاه است .  حکیم ارد بزرگ (مغز متفکر)

بدخواهان را با فراموشی و دوری ، نابود کن .  حکیم ارد بزرگ (برترین فیلسوف جهان)

توانمندی های خویش را ، به فراموشی نسپاریم  .  حکیم ارد بزرگ

کاری نکنید که موجب سوءظن همسرتان نسبت به شما شود ، سوءظن استوارترین بناهای زندگی زناشویی را نیز ، از هم پاشیده است . حکیم ارد بزرگ

کتاب ها ، بخشی از راز مهر گذشتگان ، برای آیندگان هستند . حکیم ارد بزرگ (استاد حکمت و فلسفه)

کسی که دلداده خود و سرنوشتش نیست ، هر کار هولناکی می تواند از او سر بزند . حکیم ارد بزرگ (استاد بزرگ فلسفه)

سرایش یک بند درست از زندگی ، نیاز به سفری ، هفتاد ساله دارد .  حکیم ارد بزرگ (از "متفکران ایرانی")

شناخت درست زن و مرد از هم، تنها راه جلوگیری از جدایی و گسست است.  حکیم ارد بزرگ (مغز متفکر ایران)

صدها بار دخترها برایم نوشته اند که جوانی شان به پایان رسید اما خواستگاری برایشان نیامد ! به آنها می گویم : حال که خواستگار نمی آید ، شما به خواستگاری مرد شایسته زندگی خود بروید . حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)



نشست جهانی مبارزه با فساد در سن پترزبورگ


نشست جهانی مبارزه با فساد در سن پترزبورگ    
۱۳۹۴\۰۸\۱۲ - ۱۲:۴۱ PM


نشست جهانی مبارزه با فساد در شهر سن پترزبورگ روسیه با حضور مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری کشورمان آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سن پترزبورگ ، به دعوت سازمان ملل متحد وزرای دادگستری و نمایندگان عالیرتبه 170 کشور در سن پترزبورگ روسیه گرد هم آمده اند تا برای مبارزه با فساد و سو استفاده مالی بخش های دولتی و خصوصی چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری در صدر یک هیات عالیرتبه متشکل از مقامات دولتی ، پارلمانی و قضایی از کشورمان در ششمین نشست کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد در سن پترزبورگ به طور رسمی شرکت کرده است.

در نخستین روز از نشست جهانی مبارزه با فساد ، وزیر دادگستری به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنوانسیون در سخنانی اعلام کرد: متاسفانه فساد در جهان همچنان یک پدیده گسترده است که ارزش های اخلاقی را تضعیف ، مدیریت منابع عمومی و بازارهای رقابتی را مختل ، رشد اقتصادی را متوقف و نابرابری و ناهماهنگی های اجتماعی را تشدید می کند.

قرار است پورمحمدی و هیات همراه در حاشیه این اجلاس یک هفته ای با مقام های بلندپایه سیاسی و قضایی کشورها از جمله وزرای دادگستری روسیه و برخی اعضای پیمان شانگهای دیدار کنند.

موضوعات امسال این نشست ، ارزیابی عملکرد کشورهای عضو در اجرای تعهدات ، نیازهای روز جامعه جهانی به تدوین نقشه راه ضد فساد ، انتقال تجربیات در حوزه قوانین و مقررات و افزایش همکاری ها در این بخش اعلام شده است.
-------------------------
پرداخت نیمی از مبلغ غرامت بیمه به بازماندگان منا    
۱۳۹۴\۰۸\۱۲ - ۲:۲۳ PM


معاون فنی شرکت بیمه ایران با اشاره به پوشش بیمه عمر و حادثه برای زائران خانه خدا گفت: سرمایه این بیمه نامه ۵۵ میلیون تومان است که نیمی از این رقم به خانواده های بازماندگان فاجعه منا پرداخت شده است.

محمد حیدری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود : بقیه مبلغ نیز پس از تکمیل مدارک از جمله ارائه گواهی انحصار ورثه به بازماندگان فاجعه منا پرداخت خواهد شد.


وی افزود : طبق گزارش سازمان حج و زیارت 464 نفر در حادثه تاسف بار "منا" ، 11 نفر در حادثه جرثقیل در مسجد الحرام ،‌31 نفر به صورت عادی و یک نفر نیز در تصادف خودرو در مناسک حج امسال جان خود را از دست دادند.


معاون فنی شرکت بیمه ایران گفت :‌ زائرانی که به سفر حج مشرف می شوند با هماهنگی سازمان حج و زیارت ، زیرپوشش بیمه عمر و حادثه اختیاری با سرمایه 55 میلیون تومان قرار می گیرند تا اگر حادثه معمولی برای زائر اتفاق افتاد ، غرامت پرداخت شود.


حیدری با تاکید بر اینکه حادثه "منا" فراتر از یک حادثه عادی و فراتر از چارچوب بیمه نامه حجاج بود ، افزود : بیمه ایران به لحاظ مسئولیت اجتماعی که دارد ، سرمایه تعریف شده در بیمه نامه را تقدیم بازماندگان می کند.


معاون فنی شرکت بیمه ایران با اشاره به اینکه برای پرداخت خسارت به بازماندگان فاجعه منا باید مراحل اداری مانند تعیین وراث انجام شود ، گفت :‌ با این وجود مبلغ 25 میلیون تومان در قالب کارت بانکی تهیه و به صورت علی الحساب به 436 خانواده بازمانده داده  شد و بقیه نیز پس از شناسایی تقدیم خواهد شد .


حیدری با تاکید بر اینکه "غرامت" و "دیه" دو موضوع کاملا متفاوت است ، گفت :‌ غرامت همان مبلغی است که طبق بیمه نامه عمر و حادثه از طرف شرکت بیمه ایران در حال پرداخت است اما پرداخت دیه که رقم آن طبق فقه اسلامی 200 میلیون تومان محاسبه شده ، به عهده مسئول فاجعه و موضوع مسئول بودن است.


معاون فنی شرکت بیمه ایران افزود :‌ در فاجعه "منا" که دولت نیز در حال پیگیری است ، دولت عربستان مسئول و مقصر است .


حیدری خاطرنشان کرد : حق و حقوق حجاجی که در فاجعه منا جان خود را از دست دادند ، دین مسبب حادثه است اما حقی که در بیمه حادثه و عمر ایجاد شده به سبب خرید بیمه نامه ای است که خود زائران قبل از عزیمت به عربستان از شرکت بیمه ایران خریداری کردند.

_________________________________________

عظمت فضای مجازی را آنگاه بیشتر می فهمیم ، که بدانیم ، به شمار آدمیان ، پندارها و اندیشه های گوناگون در آن شناور است. حکیم ارد بزرگ مغز متفکر جهان امروز


جوک هایی که بر علیه زبان ها و تبارهای گوناگون ساخته و پرآکنده می شود، به از هم گسیختگی اجتماعی منتهی می گردد. حکیم ارد بزرگ

"ارد" به عنوان یک ایرانی، به عنوان کسی که همیشه دوست داشته و دارد ایرانیان را شاد ببیند، از همه مردم می خواهد جوک ها و واژه های زشتی را که برای تبارها و زبانهای گوناگون نوشته و گفته می شود را  برای هم باز نشر نکنند، پیامک نکنند، اینها شایسته مردم ما نیست. حکیم ارد بزرگ (Great Orod)

پیران جهان دیده ، همواره جوانان را به خروش و بیداری فرا می خوانند .  حکیم ارد بزرگ

تنها کسانی شایسته هستند ، که کار اشتباهی را دو بار انجام نمی دهند. حکیم ارد بزرگ مغز متفکر جهان امروز

پدر فلسفه جدید ، پدر فلسفه نوین ایران ، بزرگترین فیلسوف معاصر ، جمله نوشته های بزرگ ، عکس سخنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس جملات حکیم ارد بزرگ ،  ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف جهانی کشورمان حکیم ارد بزرگ ، کتابها و سخنان حکیم ارد بزرگ بزرگترین فیلسوف جهان و پدر فلسفه نوین ، Doubtless, now Great Orod is the greatest philosopher of world  ، فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ ، حکیم ارد بزرگ , Great Orod is the greatest philosopher of world

 

 سیاستمداران ، برای آنکه همواره منتخب مردم باشند ، باید با بسامدها و امواج خواست های آنان ، هماهنگ شوند . حکیم ارد بزرگ

سیاستمداران ، بیشتر زمان ها ، پاسخگوی پرسش هایی هستند که دوست دارند. حکیم ارد بزرگ مغز متفکر جهان امروز

چه بسیار گردن کشانی ، که به آنی ، دچار زبونی شدند .  حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

چه نشانی از بد اندیش بجاست ؟ هیچ .  حکیم ارد بزرگ (استاد حکمت و فلسفه)

آدم بزرگ، زورگو نمی گردد، آدم کوچک است که پلید و دیو کردار می شود. حکیم ارد بزرگ

آدم کوچک ، بیش از حق خود می خواهد . حکیم ارد بزرگ (Great Orod)

آدم های کوچک ، باور خویش را بهترین اندیشه می دانند . حکیم ارد بزرگ

تنها نادان ، از مسخره نمودن دیگران ، شاد می شود. حکیم ارد بزرگ

جشن و بزم نوروز با تار و پود زمین آمیخته ، چرا که آغازگر دوباره ی بیداری ، دگرگونی و زایش است. حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه نوین)

جشن های بزرگ ، انگیزه افزایش باروری و پویایی می شوند. حکیم ارد بزرگ

جشن و بزم، دوستی و مهر را در بین مردم زیاد می کند. حکیم ارد بزرگ

چراغ جشن و بزم را ، همواره فروزان نگاه داریم. حکیم ارد بزرگ

وقتی خرید تلفن ثابت صدای وزیر را هم درمی‌آورد

وقتی خرید تلفن ثابت صدای وزیر را هم درمی‌آورد

ثبت نام و خرید تلفن ثابت این روزها انتقادات مختلفی از سوی مردم به دنبال داشته؛ به گونه‌ای که حتی وزیر ارتباطات نیز از این وضعیت گله‌مند است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شهروندان شهرهای مختلف از مدت‌ها پیش گلایه‌هایی از کندی روند خرید تلفن ثابت داشته و از انتظاری که ممکن است چند ماه به طول بینجامد تا فرد موفق به خرید یک خط تلفن ثابت شود انتقادات متعددی داشته‌اند و همواره این موضوع یکی از سوالات رسانه‌ها از مدیران مخابراتی بوده است.

اما به تازگی وزیر ارتباطات نیز این مساله را مورد توجه قرار داده و از آن انتقاد کرد.

محمود واعظی که در مراسم اعطای پروانه شرکت‌های FCP سخن می گفت اینگونه اظهار کرد که در حال حاضر حتی در بسیاری شهرهای بزرگ کشور خرید یک خط تلفن ثابت با دشواری های متعدد همراه است.

او در عین حال اشاره ای هم به وضعیت صنایع کرد و اینگونه اعلام کرد که مدتی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه دسترسی شهرک‌های صنعتی به اینترنت و تلفن پیگیری‌هایی را انجام داده است، چرا که بدون دسترسی به این خدمات روند کار این شهرکها با مشکلات متعدد مواجه می شود؛ با این وجود مخابرات برای ارائه این خدمات اینگونه اعلام می کند که دسترسی به این خدمات نیازمند ایجاد زیرساخت هایی است که باید هزینه های آنها پرداخت شود.

البته وزیر ارتباطات اینگونه عنوان کرد که به بخش صنعتی کشور اعلام شده که با فعالیت شرکتهای FCP مشکلات آنها در زمینه دسترسی برطرف خواهد شد.

اما پیش از این مدیران مخابراتی نیز بارها در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده اند. به عنوان مثال در نمایشگاه تلکام امسال مدیرعامل مخابرات استان تهران در این باره به مشکلاتی که به واسطه عدم همکاری شهرداری با مخابرات ایجاد شده اشاره کرد و گفت: برای واگذاری تلفن ثابت دو سال پیش قول داده بودیم که روند واگذاریهای ما به روز می‌شود. سال گذشته نیز به این قول جامه عمل پوشاندیم اما برای حفظ این شرایط به نقدینگی و تجهیزات لازم است.

به گفته صیدی هر خط تلفن ثابت حدود یک میلیون تومان هزینه دارد و برای فروش آن 50 هزار تومان دریافت می شود که این تعرفه‌ها اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل مخابرات استان تهران در عین حال متذکر شد: اکنون ما تجهیزات لازم را وارد تهران کرده ایم، اما شهرداری مجوز توسعه نمی دهد و هزینه های دریافت مجوز بسیار افزایش یافته و گاه حتی هزینه مجوز از خود تجهیزات هم بیشتر است.

وی پیش از این نیز گفته بود که در مجموع در آمار میانگین 10 ساله ما هزینه یک خط تلفن حدود یک میلیون تومان می‌شود، اما اکنون با رقم هایی که این خط ها فروخته می‌شوند در پروژه‌ای مانند پرند باید 42 سال صبر کنیم تا شاید سرمایه‌گذاری ما بازگردانده شود.

صیدی تیر ماه امسال نیز در گفت‌وگویی با ایسنا به تشریح وضعیت واگذاری های تلفن ثابت در تهران پرداخته و عنوان کرده بود که در حال حاضر در کل استان تهران تنها 8000 فیش خرید تلفن ثابت بی‌پاسخ مانده است که این رقم در مقایسه با تعداد هشت میلیون مشترک این شهر بسیار اندک است.

وی همچنین متذکر شده بود که در استان البرز نیز این رقم در نهایت به حدود 11 هزار فیش می‌رسد که ما سعی داریم این درخواست‌ها را نیز در اسرع وقت پاسخ دهیم.

مدیرعامل مخابرات استان تهران اظهار کرده بود که ما در سال گذشته با هر مشکل و زحمتی که بود به‌روزرسانی‌های خود را انجام دادیم. امسال نیز سعی می‌کنیم این درخواست‌ها را پاسخ دهیم اما به هر حال لازم است که این مشکل برطرف شود.

صیدی با بیان این‌که ما سال گذشته برای تامین منابع مالی خود از بانک‌ها و مخابرات ایران قرض گرفتیم تا بتوانیم سرویس ارائه کنیم اما اگر امسال نتوانیم وامی بگیریم و کمک مالی خاصی به ما نشود نمی‌توان این کار را انجام داد افزوده بود که اکنون تنها یک قلم هزینه‌های حفاری شهرداری سه برابر شده و لازم است این مسائل در نظر گرفته شود چراکه این میسر نیست که هم کیفیت را از ما بخواهند، هم توسعه و به‌روزرسانی و هم قیمت‌های ما در حد پایینی باشد.
------------------

عراقچی:

شرط اول رهبری محقق شده است/ هنوز سانتریفیوژی جمع نشده است

معاون ظریف گفت: شرط اول رهبری که در نامه ایشان مبنی بر تضمین کتبی از طرف‌های مقابل برای اجرای برجام بوده است از نظر ما محقق شده و می‌توانیم اقدامات خود را آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید عباس عراقچی رییس کمیسیون برجام در وزارت خارجه در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به آغاز اجرای اقدامات ایران طبق برجام گفت: هنوز هیچ سانتریفیوژی جمع آوری نشده است و سازمان انرژی اتمی در حال فراهم کردن مقدمات کار است. ممکن است در چند روز آینده جمع آوری سانتریفیوژها آغاز شود.

معاون وزیر خارجه با تاکید بر اینکه مذاکرات هسته‌ای و رسیدن به برجام مساله مهمی بود اما اجرای آن نیز امری مهم است که هنوز باقی مانده تصریح کرد: اجرای برجام به اندازه خود آن اهمیت دارد. ما باید تلاش کنیم مسیرهای فرار و نیرنگ زدن آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را در لغو تحریم‌ها ببندیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا اجرای برجام از سوی ایران آغاز شده است گفت: بله این کار آغاز شده است.

عراقچی ادامه داد: از 9 موردی که رهبری در نامه‌شان اشاره کردند مورد اول به قبل از شروع اجرای برجام بازمی‌گردد و 8 مورد دیگر مواردی است که باید حین اجرا رعایت شود. شرط اول رهبری این است که قبل از شروع اقدامات هزینه‌ها و تضمین‌های کافی از طرف مقابل گرفته شود.

وی با اشاره به نشستی که با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در روز یکشنبه داشته است گفت: در آنجا هم توضیح دادم وقتی به روز تصویب رسیدیم طبق برجام اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با هسته‌ای را متوقف و دستورات اجرایی رییس جمهور آمریکا لغو و نیز تحریم‌های کنگره با دستور رییس جمهور متوقف شد که در روز 26 مهر این اتفاق افتاد.

عراقچی گفت: رییس جمهور آمریکا از واژه دستور در نامه خود خطاب به 4 وزیر کابینه‌اش برای متوقف کردن و لغو دستورات استفاده کرده است. همچنین به وزیر خارجه‌اش دستور داد که تحریم کنگره را متوقف کند و وزیر خارجه آمریکا همان روز تحریم کنگره را متوقف کرد. بنابراین از نظر ما تضمین لازم ظاهرا محقق شده است. با این حال ما هنوز حقوق دانان‌مان در حال بررسی سندهای صادر شده از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا هستند که شامل نامه اوباما، مصوبه شورای وزیران اتحادیه اروپا و بیانیه جان کری است.

وی ادامه داد:‌ در ضمیمه شماره 2 در برجام آمده است که آمریکا باید تحریم‌های کنگره را متوقف کند و در ذیل آن خدمات مربوط به آن تحریم از جمله نقل و انتقال پولی، بیمه و ... هم برداشته می‌شود. بنابراین هم تحریم و هم خدمات مربوطه‌اش برداشته می‌شود. آنچه در رابطه با یکی دو مورد از موارد تحریم‌ها در روزهای گذشته صحبت می‌شود مربوط به خدمات یکی از تحریم‌های حوزه انرژی است و ما بررسی کردیم که در برجام این موضوع به طور دقیق آمده است و نگرانی از بابت برگرداندن پول نفت وجود ندارد. البته مواردی در بیانیه جان کری تردید آمیز است که داریم بررسی می کنیم اما در نامه اوباما نکته تردیدآمیزی وجود ندارد.

عراقچی گفت: ما در حال بررسی دقیق‌تر هستیم. ظاهر امر نشان می‌دهد که مشکلی نیست. اگر هم مشکلی تشخیص داده شود به آمریکایی‌ها می گوییم تا اصلاح کنند.

این عضو ارشد تیم مذاکره کننده در رابطه با اراک و ذخایر اورانیوم کشور خاطرنشان کرد: طبق نظر رهبری در این دو مورد بعد از آن عمل می‌کنیم که موضوع مسایل گذشته و حال ایران حل و فصل شود. آژانس فعلا حسن همکاری ایران را اعلام کرده است مبنی بر اینکه هر سوالی که از ایران داشته است صورت داده و دیگر سوالی نمانده است که نکرده باشد. آژانس تا آخر نوامبر گزارش خود را درباره ارزیابی نهایی اش ارائه می‌کند و تا نیمه دسامبر شورای حکام تشکیل جلسه می‌دهد که 1+5 موظف است قطعنامه‌ای را با هدف بستن مسایل گذشته و حال به شورای حکام دهد و وقتی این قطعنامه تصویب شدو این موضوع بسته شد در رابطه با اراک و انتقال سوخت اقدام می‌کنیم و اگر هم در این چارچوب زمانی این اقدامات از سوی طرف مقابل صورت نگیرد کار طولانی‌تر می‌شود و اجرای برجام کمی به تاخیر می افتد.

عراقچی گفت: ما در نطنز و فردو کار را شروع می کنیم اما اراک و ذخایر صورت را دست نمی‌زنیم تا موضوع PMD بسته شود. طبق پیش‌بینی‌ها 15 الی 16 روز زمان نیاز داریم تا بعد از آنکه شورای حکام قطعنامه بستن PMD را تصویب کرد قلب راکتور اراک را خارج کنیم. بنابراین اوایل ژانویه یا اواخر دسامبر زمان اجرای برجام خواهد بود چنانچه روند به این شکل پیش رود.

وی در پاسخ به اینکه مقام معظم رهبری در نامه خود اشاره کردند که هرگونه اظهارنظر مبنی بر باقی ماندن ساختار تحریم‌ها از سوی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به معنای نقض برجام است گفت: اولا در نامه رییس جمهور آمریکا و شورای وزیران اتحادیه اروپا که سند رسمی هستند چنین عبارتی نیامده است. اگر چنین حرفی را بزنند نقض برجام است.

معاون وزیر خارجه در پاسخ به اینکه رهبری خواستار لغو کلیه تحریم‌ها شده است نه توقف آن اظهار کرد: موضوع لغو مبتنی بر تعهدی است که در برجام آمده است. رهبری در سخنانی دیگر به صراحت اعلام کردند چون کنگره امریکا امکان لغو تحریم‌ها را در این مقطع ندارد تعهد رییس جمهور این کشور کافی است و این فرمول از سوی رهبری قبلا به طور علنی اعلام شده است. ما سه نوع تحریم داریم، تحریم‌های اروپا، دستورات اجرایی رییس جمهور که لغو خواهند شد و تحریم‌های کنگره که متوقف می‌شود وهر سه نوع تحریم در نامه اوباما و مصوبه اتحادیه اروپا قید شده است.

وی تاکید کرد: آنچه آمریکایی ها درباره باقی ماندن ساختار تحریم‌ها مطرح می کردند مربوط به گذشته است که امری تبلیغاتی بود. آن‌ها به خوبی می‌دانند از روز اجرای برجام ساختار تحریم‌ها از بین می‌رود و بعد از نامه رهبری هم چنین صحبتی نکرده‌اند و این حرف را نزدند و اگر بگویند نقض برجام است.

عراقچی اظهار کرد: اجرای تعهدات ما منوط به تضمین‌هایی است که از طرف مقابل اخذ خواهیم کرد. در رابطه با اراک و فروش ذخایر نیاز داریم تا قراردادهای قطعی و تضمین‌های لازم گرفته شود. لغو و توقف تحریم‌ها جزو اصولی است که در برجام آمده است اما رهبری در نامه‌شان بر روی مصادیق تاکید نکردند بلکه مصادیق را وزارت خارجه و دولت بررسی می‌کند. از نظر ما ظاهرا دستورات لازم برای لغو و توقف تحریم‌ها صادر شده است. در عین حال گرفتن تضمین‌های قطعی را بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه چه زمان حقوق‌دانان نظر قطعی خود را درباره دستورات اروپایی‌ها و آمریکا اعلام می‌کنند گفت: در دو سه روز آینده نظر قطعی را اعلام می‌کنیم. سازمان انرژی اتمی فعلا مقدمات کار را شروع کرده تا وقتی که به جمع آوری سانتریفیوژ در نطنز و فردو برسند اما در رابطه با اراک و ذخایر سوخت کاری انجام نخواهند داد.

عراقچی در رابطه با ارائه سند جامع برنامه هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: در چارچوب برجام قبل از رسیدن به روز اجرا سازمان انرژی اتمی باید برنامه خود را ارائه کند. مجلس به سازمان انرژی دو ماه فرصت داده و در نامه رهبری به اصل موضوع اشاره شده اما زمانی برای آن تعیین نشده است. برنامه بلندمدت ایران 15 ساله است و مطمئن باشید حتی بیشتر از 190 هزار سو می‌توانیم در پایان 15 سال داشته باشیم. البته این مساله جزییات پیچیده دارد ولی می‌توان منتظر بود تا دو ماه دیگر که این برنامه منتشر می‌شود و همه می‌بینند که ما حتی تا 700 الی 800 هزار سو می‌توانیم به دست آوریم.

معاون وزیر خارجه در رابطه با مذاکرات سوریه در وین و گفت‌وگو با آمریکایی‌ها در این باره تاکید کرد: ما با آمریکا مذاکرات دوجانبه درباره سوریه نداریم و نداشتیم. آنچه اجازه داده شده مذاکرات دوجانبه با آمریکا فقط در بحث هسته‌ای بوده است که البته موضوعات انسان‌دوستانه و زندانیان دو کشور را نیز شامل می‌شد. اما در بحث منطقه مذاکرات دوجانبه نداریم و رهبری صراحتا به این موضوع اشاره کردند که مذاکره با آمریکا منفعتی در این بحث‌ها برای ما ندارد چرا که مواضع ما با آمریکا 180 درجه تفاوت دارد اما در قالب مذاکرات چند جانبه حاضر شدیم و درباره سوریه مذاکره کردیم.

عراقچی گفت: در حاشیه نشست وین درباره سوریه دو سه دور با هیات آمریکایی درباره برجام، سند رسمی اراک مذاکره کردیم.

وی گفت: سند رسمی اراک بین ایران و 1+5 تا یک هفته آینده توسط وزیران خارجه امضا خواهد شد. همچنین بخش دیگری از مذاکرات مربوط به انتقال ذخایر سوخت است که اینها موارد آسانی نیست و باید تا قبل از رسیدن به زمان اجرا درباره آن‌ها مذاکره شود. همچنین در رابطه با تحریم‌ها که بخش عمده‌ای ازآن ها از سوی آمریکایی‌ها و اروپاست گفت‌وگو داریم چرا که برداشتن یک تحریم و تدوین اصول و راهکار برای شرکت‌ها و بانک‌ها بحثی دیگر است و باید مذاکرات جدی رو ی آن صورت گیرد. در رابطه با اصولی که باید درباره لغو تحریم‌ها نوشته شود باید با ایران مشورت کنند و در همین چارچوب از 12 نوامبر مشورت‌های رسمی برای تهیه دستورالعمل لغو تحریم‌ها با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها شروع می‌شود.

معاون ظریف در ادامه درباره جر و بحث وزیران خارجه ایران و عربستان در نشست وین درباره سوریه گفت: جلسه سوریه بسیار طولانی بود و تنها 10 دقیقه ما از نشست بیرون آمدیم برای نماز، در حالی که دیگران جلسه را تعطیل نکردند و بدون وقفه ادامه یافت. در این جلسه جر و بحث‌های جدی از یک سو بین ایران و سوریه با عربستان و گاهی بین ایران، سوریه ، چین با عربستان و گاهی هم بین ایران و عربستان صورت گرفته است و مقدار زیادی از این جر و بحث ها بین آقای ظریف و وزیر خارجه عربستان بوده و دیالوگ‌های مختلفی آنجا اتفاق افتاده است. آنچه بین ما و عربستان صورت گرفته پرتنش و همراه با بالارفتن صداها بوده است. البته آقای ظریف در بیان مواضع و خواسته‌های ایران سنگ تمام گذاشتند و خوشبختانه خواسته‌های اصولی ما در سند مشترک رعایت شد. در یکی از این جر و بحث‌ها یکی از وزرای خارجه با عصبانیت می گوید که ظاهرا ما این جا آمده‌ایم تا همه خواسته‌های ظریف را برآورده کنیم.

عراقچی تاکید کرد: واقعیت مساله این است که اگر خواسته‌های ایران که منبعث از خواست مردم سوریه و دولت این کشور است محقق نشود اتفاقی نمی‌افتد، آن‌ها سال‌ها خلاف اراده دولت و ملت مردم سوریه کارهای زیادی انجام دادند اما نتوانستند کاری را از پیش ببرند.

وی در پاسخ به اینکه پس میدان (میدان نبرد) و دیپلماسی کارگر بوده است گفت: میدان تعیین کننده است و دیپلماسی در عرصه سیاسی آنچه که در میدان به دست می‌آید را نقد می‌کند. میدان و دیپلماسی مکمل یکدیگرند. هرچه در میدان پیشرفت داشته باشیم اما در دیپلماسی آن را نقد نکنیم مساله ابتر می‌ماند و بالعکس همین روند در مذاکرات هسته‌ای حاکم بود. ما در نطنز، فردو، اراک دست پر را داشتیم و در عرصه دیپلماسی تلاش کردیم آن را نقد کنیم. علاوه بر این اعتماد به نفس و فضای بعد از برجام دست به دست هم داد تا ایران در اجلاس سوریه بازیگر اصلی باشد.

در پایان این گفت‌وگو عراقچی در پاسخ به این که آیا شما استخاره می کنید گفت: من به استخاره اعتقاد دارم اما ابتدا استشاره می کنم اگر در نهایت در موضوعی نتوانم به جمع بندی برسم استخاره می کنم اما در مسایل کاری همواره مشورت می کنم ولی در مسایل شخصی بله استخاره هم می کنم.

_______________________


خوی مهربان ، ریشه در سرشت پاک گیتی دارد. حکیم ارد بزرگ (فیلسوف ایرانی)

روان پاک ، برای همگان ، آرزوی بهروزی و شادمانی می کند .  حکیم ارد بزرگ

روان مردگان و زندگان ، در یک گردونه می چرخد .  حکیم ارد بزرگ

سرزمین روان ما ، میدان کینه توزی ، و دشمنی های بیهوده نیست . حکیم ارد بزرگ (برترین فیلسوف جهان)

مردان کهن ، مرزداران و پیشاهنگان ، شرف و امنیت هستند . حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه نوین)

مردان و زنان کهن ، با مهر ، همه زندگی خویش را به دیگران می بخشند . حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید) 

 

پدر فلسفه جدید ، پدر فلسفه نوین ایران ، بزرگترین فیلسوف معاصر ، جمله نوشته های بزرگ ، عکس سخنان بزرگان ، عکس جملات بزرگان ، عکس جملات حکیم ارد بزرگ ،  ارد بزرگ  , حکیم ارد بزرگ , اردبزرگ , حکیم اردبزرگ , ارود بزرگ , اورد بزرگ , مجتبی شرکا , مجتبی شرکاء , great orod , hakim orod bozorg , بزرگترین فیلسوف جهان , فیلسوف جهانی کشورمان حکیم ارد بزرگ ، کتابها و سخنان حکیم ارد بزرگ بزرگترین فیلسوف جهان و پدر فلسفه نوین ، Doubtless, now Great Orod is the greatest philosopher of world  ، فیلسوف ایرانی  , پدر فلسفه نوین , پدر فلسفه جدید , فیلسوف بزرگ ، حکیم ارد بزرگ , Great Orod is the greatest philosopher of world

 

برای پاسداشت یکپارچگی ایران زمین، دیوانسالاران باید کوچ های بزرگ و آرام آدمیان را، دنبال نمایند .  حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید)

کشورهای پیشرفته و یا در حال پیشرفت اساطیرشان زنده اند و کشورهای عقب افتاده ، اساطیرشان مرده و یا افسانه اند . حکیم ارد بزرگ

کمر راه هم ، در برابر آرمان برآزندگان خواهد شکست . حکیم ارد بزرگ

کهنسالان باید آگاهی بخش اندیشه جوانان باشند ، نه بازیگران زندگی آنان .  حکیم ارد بزرگ (پدر فلسفه جدید)

مجلس مهستان در دودمان اشکانیان ، نشان از پیشتازی ایرانیان ، در مردمسالاری و دموکراسی دارد . حکیم ارد بزرگ

روان آدم های شاد ، از بیماری و نابودی ، به دور است . حکیم ارد بزرگ


سرقت اسناد محرمانه واتیکان

سرقت اسناد محرمانه واتیکان    
۱۳۹۴\۰۸\۱۱ - ۶:۰۶ PM


واتیکان یک کشیش و یک زن را به علت سرقت اسناد محرمانه، بازداشت کرد.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا، در پی به سرقت رفتن اسناد محرمانه در واتیکان، دو نفر از جمله یک کشیش و یک زن دستگیر شدند. یکی از بازداشت شده ها، از جمله اعضای پیشین هیات فعالیت های اقتصادی واتیکان و دیگری نیز ریاست این هیات را بر عهده داشته است.
------------------
باهنر: از این پس؛ جامعه روحانیت، محور اصولگرایان    
۱۳۹۴\۰۸\۱۱ - ۶:۰۲ PM


رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بر ضرورت وحدت میان اصولگرایان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از ورود به تعیین مصادیق انتخابات مجلس شورای اسلامی کنار کشیده است، محوریت جریان اصولگرایی با جامعه روحانیت مبارز خواهد بود.


به گزارش  خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا باهنر امروز در نشستی خبری درباره تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایان که قرار بود اواخر مهر تشکیل شود اظهار داشت: کار در حال پیشرفت است و تا قبل از نام‌نویسی نامزدها که در دی ماه خواهد بود، این شورا تشکیل خواهد شد.

وی افزود: در جریان محوریت اصولگرایان بر جامعتین، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به طور قطعی اعلام کرده است که در تعیین مصادیق انتخابات مجلس شورای اسلامی ورود نمی‌کند و تنها درباره قم اظهار نظر خواهد کرد.

باهنر با بیان اینکه محوریت اصولگرایان از این پس با جامعه روحانیت مبارز خواهد بود گفت: جامعه روحانیت مبارز نیز به طور جدی وارد صحنه شده و هیئتی را انتخاب کرده است که جلساتی را نیز تشکیل داده و در حال رایزنی با اصولگرایان است.

وی افزود: منتظر شورای هماهنگی فعالان اصولگرایی هستیم و بر وحدت میان همه طیف‌ها و جریان‌های اصولگرایی تاکید می‌کنیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری به آقای لاریجانی و ظرفیت وی نیز اشاره کرد و افزود: علی لاریجانی از ظرفیت های بزرگ اصولگرایان و بسیار حایزاهمیت است.

__________________


چشمه مهر و مهربانی ، همواره در دل اُرُد ، جاری خواهد بود . حکیم ارد بزرگ

برای آشتی ، بر هم پیشی گیریم . حکیم ارد بزرگ

برای آنکه پرواز کنی ، پیکر خویش را ، به حال خود رها مکن. حکیم ارد بزرگ

برای ربودن دل آدمیان ، بر هم پیشی گیریم که این زیباترین آورد زندگیست . حکیم ارد بزرگ

برای رسیدن به بلندای بخشندگی ، باید از آز وجود خویش بگذری. حکیم ارد بزرگ

بزهکاران کوچک ، دست پروده بزهکاران بزرگتر هستند .  حکیم ارد بزرگ

بین نمای سپید و پاکی ، بازه ایی بسیار است . حکیم ارد بزرگ

گیتی ناز ما را نمی کشد ، جهان با ما و یا بی ما ، در حال پیش تاختن و رشد است ، پس کوشش کنیم ، در هر جایی که هستیم ، بهترین باشیم و بخشی از بار رشد و پویش گیتی را بر دوش بگیریم. حکیم ارد بزرگ

شادی یک سرزمین ، بدون داشتن آزادی ، آفریده نمی شود. حکیم ارد بزرگ

 کسی که شادی را پاک می کند ، روان آدمیان را به بند کشیده است. حکیم ارد بزرگ

نگاه به آدم های خندان هم ، امید بخش و شادی آفرین است. حکیم ارد بزرگ

آزادی، در نهایت فساد را از بین می برد و پویش و رشد یک سرزمین را به ارمغان می آورد. حکیم ارد بزرگ

درخت آزادی، بدون باور و همراهی همگانی، ریشه نمی گیرد. حکیم ارد بزرگ

آزادی، تنها برای ما نیست . حکیم ارد بزرگ

خرد در آغاز ، به راستی پناه می برد . حکیم ارد بزرگ

فریبکار و بد اندیش ، هیچ پایگاهی نخواهد داشت ، آخرین و ترسناکترین آموزه اش تنهاییست . حکیم ارد بزرگ

فریبکاران ، همه بستگان و یاران خویش را از دست می دهند . حکیم ارد بزرگ

کژی و ناراستی ، شکاف و رخنه گاه دیو خواهد شد .  حکیم ارد بزرگ

اگر از خودخواهی کسی به تنگ آمده ای ، او را خوار مساز ، بهترین راه آن است که چند روزی رهایش کنی . حکیم ارد بزرگ

انتخابات ، مکان شعبده بازی دیوان سالاران نیست. حکیم ارد بزرگ

آرزوهای خویش را ارزشمند بدان که توان پرواز تو، به سوی آرمان هاست.  حکیم ارد بزرگ

کسانی که احساسات دیگران را به ریشخند می گیرند ، جنایتکارند. حکیم ارد بزرگ

آینده از آنِ شهرها و کشورهایی است که "ترین های" خود را به جهانیان می شناسانند. حکیم ارد بزرگ

با ارزشترین روزهای زندگی یک مرد، هنگام سربازی اوست. حکیم ارد بزرگ

با خوشبینی و اندرز، تجزیه طلبان سکوت نخواهند نمود، بهترین راه، دگرگونی بافت بومی و کوچ های برنامه ریزی شده است. اگر اینکار سالها پیش در بحرین انجام می شد امروز شاهد جدایی این بخش از سرزمینمان نبودیم . حکیم اردبزرگ

خرد در بستری توفان زده ، شکوفا نمی شود.  حکیم ارد بزرگ

باید آرمان جوانان ایران ، بالندگی و رشد میهن در همه دانش های جهان امروز باشد، نه آنکه در پی قالیبافی، گلیم بافی، خوشنویسی، نقاشی و معرق، صنایع دستی گوناگون و... باشند . حکیم ارد بزرگ

بزرگداشت ، توان نیروهای جوان را نیز دو چندان می کند. حکیم ارد بزرگ

خردمند ، با فر دانش و اندیشه پاک خویش ، رخدادهای فردا را می آفریند .  حکیم ارد بزرگ

سخنان بزرگان را باید بارها و بارها نوشت ، تا در ذهن و اندیشه ماندگار شوند . حکیم ارد بزرگ

 سخنان زیبا ، بازده روزهای سخت گذشته است . حکیم اردبزرگ

خردمندان را می توان به سادگی از میان برداشت ، اما هیچ سیلابی ، توان نیستی اندیشه آنها را ندارد . حکیم ارد بزرگ

خرد و دانش ، ابزار پیراستن ناراستی هاست. حکیم ارد بزرگ

آزادی را، با پسوند و پیشوند، ناکارا و نابود نکنیم.  حکیم ارد بزرگ