فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

راز طول عمر مردی که ۲۵۶ سال زندگی کرد

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های گیاهی و حفظ آرامش، باعث شده بود مردی در چین ۲۵۶ سال عمر کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛پایگاه خبری شام تایمز به نقل از یک پایگاه خبری چینی نوشت: این شخص که نامش چو لیانگ بود در سال 1677 میلادی متولد و در سال 1933 میلادی از دنیا رفت.

لیانگ بیشتر زندگی خود را در کوهها صرف جمع آوری گیاهان خوراکی و دارویی کرد.

موضوعی که باورش دشوار است آن است که او در سن 71 سالگی به ارتش چین ملحق شد و به عنوان مربی فنون رزمی و دفاع از خود و مشاور نظامی خدمت کرد. او زمانی که صد ساله شد دستاوردهایش در زمینه طب چینی بروز کرد و از دولت جایزه ویژه گرفت.

لیانگ در سن 200 سالگی به عنوان استاد سخنران به دانشگاه می‌رفت و در آن سنین بود که تعداد زیادی قرار ملاقات از خارج با وی گذاشته شد.

لیانگ در طول عمرش با 23 زن  ازدواج کرد و تعداد بسیار زیادی فرزند و 180 نوه داشت.

طول عمر لیانگ سه علت دارد یکی آن که او برای مدت زمان طولانی غذای گیاهی مصرف می‌کرد.


دیگر آن که او همواره آرام بود.


سوم آن که نوعی چایی (دمنوش) گیاهی به نام دیوخار می‌نوشید.


 


برچسب ها:دمنوش ،گیاهی ،افزایش عمر ،چین ،
                       

10 اندرزحکیم ارد بزرگ برای انتخاب اسم فرزند

http://s6.picofile.com/file/8197847384/great_shirvan_700.jpg


حکیم ارد بزرگ (بزرگترین فیلسوف تاریخ ایران) برای انتخاب نام خوب ، پندهایی در کتاب سرخ به پدران و مادران داده اند که آنها را تقدیم می کنم :


1- برای گزینش نام خوب ، پیوسته با همسر خویش رایزنی کنید و خودسرانه کاری نکنید.

2- برای گزینش نام فرزند، شتاب نکنید، آرام باشید و با پژوهش زیباترین نام را برگزینید.

3- نامی را بر فرزند خویش بگذارید که او در دل ، تا پایان زندگی شما را نفرین نکند.

4- نام خوب برای فرزند را با آگاهی و پژوهش انتخاب کنید ، نه در خواب و رویا .

5- بیچاره فرزندانی که مادر و پدرشان، بدون هیچ پژوهشی ، نام آنها را از روی هنرپیشگان و ورزشکاران زمان خود را برگزیده اند.

6- نام فرزند، بینش و اندیشه ما را نشان می دهد، پس برای گزینش نام خوب بسیار بکاویم.

7- کسانی که نام های : چنگیز ، اسکندر ، تیمور و همانند اینها را بر فرزندان خویش می گذارند ، به میهن خویش پشت کرده اند چرا که اینها به ایران یورش آورده و خون ایرانیان را بر زمین ریخته اند ، حتی برخی از نام ها در شاهنامه وجود دارد که بهتر است بر فرزندان خویش نگذاریم ، نام هایی همانند : گشتاسب، اسفندیار و بهمن که بدترین پادشاهان درون شاهنامه هستند و بانی مرگ رستم پهلوان و نابودی خاندان او شدند .

8- کوشش کنیم نامی بر فرزند خویش بگذاریم که مردانه و زنانه بودن آن روشن باشد، کاری نکنیم که فرزندمان در آینده از گزینش امروز ما ، همه جا شرمنده باشد.

9- هم آوایی و هم آهنگی بین نام فرزندان خوب است، اما این بهانه ای برای گزینش یک نام بد، برای فرزند تازه ما نیست.

10- از گردش زمانه آموختم ، که نباید نام مردگان خویش را بر زندگان بگذاریم.


  ادامه مطلب ...

ساخت تونل باد عمودی در کشور

رئیس مرکز طرح های کلان فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تونل باد عمودی با دانش بومی برای آموزش سقوط آزاد توسط محققان کشور ساخته شده است.
پیمان صالحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: تونل باد عمودی یکی از طرح های کلان ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده که خوشبختانه با افتتاح آن بسیاری از مشکلات مربوط به آموزش چتربازی و سقوط آزاد از بین رفته است.
وی گفت: مکانیزم این تونل باد که طول آن حدود 220 کیلومتر است امکان تمرین و شبیه سازی سقوط آزاد را برای متقاضیان فراهم کرده است.
صالحی افزود: 57 تونل باد عمودی در دنیا وجود دارد و برای نخستین بار با دانش بومی و ایرانی این تونل باد عمودی در کشور ساخته شده است.
وی گفت: 60 درصد تونل های باد عمودی در سطح دنیا برای تفریح عموم مردم ساخته شده است و این طرح در کشور ما که حدود یکسال و چهار ماه ساخت آن به طول انجامید کاربرد تفریحی نیز دارد.
صالحی افزود: در کنار تونل باد عمودی تونل های افقی نیز وجود دارد که کاربرد آن با توجه به خواص آیرودینامیک کاملا متفاوت است.




محوطه تاریخی شوش به عنوان هجدهمین اثر جمهوری اسلامی ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) که هم اکنون در شهر بن آلمان درحال برگزاری است پرونده محوطه تاریخی شوش با موافقت اعضاء به ثبت جهانی رسید.

این پرونده توسط متخصصان ایرانی و با مدیریت و ریاست محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی ارائه و دفاع شد و به عنوان هجدهمین اثر میراث جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسید.

در پرونده شوش، تپه باستانی آن با در نظر گرفتن معیارهای چهارگانه کمیته میراث جهانی در خصوص حفظ اصالت، یکپارچگی، مدیریت و حفاظت محوطه مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) تا 17 تیر ادامه دارد.


واژه های سرچ شده در وبلاگ : معلومات عمومی , اسامی شاهنامه , اسامی ساختمان , اسامی شاهنامه ای , اسامی شاهنامه , معلومات عمومی , ابولا چیست  , اسامی شاهنامه ای پسر , داستانهای حکمت آموز , اسم پسر شاهنامه ای , نامهای شاهنامه ای , اسامی زنان شاهنامه , اسامی پسر شاهنامه ای , معلومات , اسامی دختر در شاهنامه فردوسی , اسم دختر شاهنامه ای , اسامی دختر شاهنامه ای , داستان حکمت آموز , اسم برای ساختمان , کتاب معلومات عمومی , اسم دختر در شاهنامه , اسامی پسر در شاهنامه , اسامی ساختمان , تخریب زیستگاه , اسامی شاهنامه ای دختر , اسامی دختر در شاهنامه , داستانهای حکمت اموز , اسم شاهنامه ای پسر , گربه پالاس , اسم دختر ایرانی در شاهنامه , نام های شاهنامه ای , اسامی شاهنامه ای , نامهای شاهنامه ای پسر , اسم پسر شاهنامه , اسم شاهنامه ای , ارد بزرگ ویکی پدیا , اسامی دخترانه شاهنامه ای , اسم دختر از شاهنامه , اسامی پسر شاهنامه , معلومات درباره آزادی , اسم دختر شاهنامه , اسامی در شاهنامه , اسامی شاهنامه دختر , نامهای شاهنامه ای دختر , اسامی زنان در شاهنامه , اسامی شخصیت های شاهنامه , داستانهای حکمت آموز , اسامی ساختمانها , اسم تاریخی دخترانه , اسم های شاهنامه ای , نام دختر در شاهنامه , عمومی معلومات , اسامی شاهنامه ای پسر , معلومات اجتماعی , اسم دختر تاریخی , اسامی شاهنامه ای دخترانه , اسم شاهنامه ای دختر , نام های شاهنامه  , اخلاق درشاهنامه , اسم دختر ایرانی باستانی