فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

هشتمین کنفرانس ژئوپارک‌هاى اروپایى در پرتغال برگزار شد

هشتمین کنفرانس ژئوپارک‌هاى اروپایى و دوره تخصصى ژئوتوریسم در کشور پرتغال برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دوره آموزشى فشرده در زمینه ژئوتوریسم و ژئوپارک‌ها رویداد مهمى بود که پیش از آغاز سومین کنفرانس ژئوپارک‌هاى اروپایى در پرتغال، برگزار شد.

این دوره آموزشى تحت عنوان ارزیابى گوناگونى زمین‌شناختى و میراث زمین‌شناختى در دانشگاه مینهو واقع در شهر براگا برگزار شد و طی این دوره، شرکت‌کنندگان با اصول ارزیابى و ارزش‌گذارى سایت‌هاى زمین‌شناختى و پدیده‌هاى مرتبط آشنا شدند و به بررسى روش‌هاى گوناگون موجود در جهان پرداختند.

30 نفر شرکت‌کننده از 12 کشور جهان ضمن شرکت در سمینارهاى آموزشى مربوط به این دوره به معرفى ویژگى‌هاى زمین‌شناختى و زمین‌ریخت‌شناسى کشور خود پرداختند.

در خلال این دوره، کارگا‌ه‌هاى آموزشى عملى نیز در محل دو ژئوپارک‌ کشور پرتغال برپا شد که بهره‌ورى دوره را افزایش داد که حضور دو شرکت‌کننده از ایران از نکات قابل توجه در این دوره بود به خصوص آن که تصاویر به نمایش گذاشته شده از پدیده‌هاى زمین‌شناسى ایران، مورد توجه قرار گرفته و همگان را به تحسین زیبایى‌هاى زمین‌شناختى ایران وادار کرد.

هشتمین کنفرانس ژئوپارک‌هاى اروپایى یونسکو نیز در محدوده ژئوپارک منطقه ناتورتجو پرتغال برگزار شد و در این کنفرانس دو مقاله را شرکت‌کنندگان ایرانى ارائه کردند که توجه حاضران را برانگیخت.

همچنین یک دانشجوى ایرانى شاغل به تحصیل در کشور پرتغال، طى مقاله‌اى به بررسى نقش ژئوپارک‌ها در توسعه جوامع محلى پرداخت و در مقاله دیگرى از سوى سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات‌ معدنى کشور به معرفى روش پیشنهادى این سازمان براى تقسیم‌بندى پدیده‌ها و جاذبه‌هاى زمین‌شناختى از دیدگاه ژئوتوریسم پرداخته شد.

این روش به عنوان مبناى تدوین کتاب اطلس توانمندى‌هاى ژئوتوریسم و ژئوپارک ایران، نظر بسیارى از متخصصان و کارشناسان این رشته از جمله پروفسوى مورى گرى استاد دانشگاه لندن و نویسنده کتاب ارزشمند Geodiversity را به خود جلب کرد.

خبر افزوده شدن سه ژئوپارک جهانى ژاپن و دو ژئوپارک از چین هنگام برگزارى دومین کنفرانس جهانى ژئوتوریسم و چهارمین کنفرانس بین‌المللى ژئوپارک‌هاى یونسکو در مالزى (2010) به فهرست ژئوپارک‌هاى یونسکو نیز در خلال برگزارى کنفرانس اعلام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد