فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

مصرف داروی کلسترول خطر قطع عضو را در دیابتی‌ها کاهش می‌دهد

مطالعه جدید نشان می‌دهد: داروی کلسترول فنوفیبرات می‌تواند خطر قطع عضو در دیابتی ها را تا 36 درصد کاهش دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا- واحد علوم پزشکی ایران، در این مطالعه محققان تحقیقی 5 ساله روی 9 هزار و 795 بیمار دیابتی که 4 هزار و 895 نفر آنها فنوفیبرات و بقیه دارونما مصرف می کردند را به انجام رساندند.

براساس این گزارش رویترز، در انتهای مطالعه 115 بیمار قطع عضوهای کمتری داشتند که خطر قطع عضو برای افراد مصرف کننده فنوفیبرات 36 درصد کمتر از افراد مصرف کننده دارونما بود.

در این خصوص محققان اعلام کردند: این نتایج می توانند در خصوص تغییر درمان بیماران دیابتی برای کاهش قطع عضو کمک کنند.

براین اساس هر 30 ثانیه یک قطع عضو در خصوص بیماران دیابتی در سراسر جهان به انجام می رسد که فشارهای روحی زیادی به بیماران و خانواده های آنها وارد می کند.

نکاتی کوتاه در مورد احمدشاه مسعود و حکیم ارد بزرگ

آیا می دانستید حکیم ارد بزرگ (فیلسوف برجسته ایرانی ) و احمد شاه مسعود (فرمانده چریکهای مبارز بر علیه شوروی و طالبان ) دوست یکدیگر بوده اند ؟ و احمد شاه مسعود می گفت : ایران و افغانستان هیچوقت از هم جدا نبوده اند به دوستم ارد [حکیم ایرانی] گفتم کاش این فاصله ها بین مردم سرزمین ما نبود .


آیا می دانید حکیم ارد بزرگ نخستین کسی بوده که به احمدشاه مسعود لقب شیر تنگه پنجشیر داده است .


آیا می دانستید دشمنان احمد شاه مسعود و حکیم ارد بزرگ ، کمونیست های افغانستان و حزب وطن افغانستان و همچنین عده ایی از پشتون های تندروی افغانستان هستند آنها معتقدند احمدشاه مسعود (از تبار تاجیک) و ارد بزرگ (ایرانی) سعی بر آن داشته اند که نام افغانستان را خراسان بگذارند ؟


آیا می دانستید احمد شاه مسعود و حکیم ارد بزرگ عاشق شاهنامه فردوسی بوده اند ؟


آیا می دانستید احمدشاه مسعود تا لحظه مرگ دیوان حافظ را از خود دور نکرد ؟


آیا می دانستید حکیم ارد بزرگ بر اساس شاهنامه فردوسی نظریه جهانی قاره کهن را بنیان نهاد ؟


آیا می دانستید احمد شاه مسعود پیش از گرفتن هدیه ایی از سوی حکیم ارد بزرگ خواب آن را دیده بود؟


آیا می دانستید احمد شاه مسعود همیشه روسیه را نفرین می کرد که عامل جدایی تاجیکستان از فارسی زبانان شده است ؟


آیا می دانستید بخشی از دشمنان اصلی نظریه قاره کهن حکیم ارد بزرگ ، تجزیه طلبان بخصوص پان تورکهای متمایل به باکو و آنکارا هستند ؟


آیا می دانستید احمد شاه مسعود مجبور شد در طی عمر خود با روسیه و همچنین پاکستان به شکل مستقیم و عربستان و امارات متحده عربی به شکل غیر مستقیم بجنگد ؟


آیا می دانید چرا عربها و مزدورانشان در بخشهایی از پاکستان از یک سو و روسیه از سوی دیگر در طمع تصاحب افغانستان و اسیری فارسی زبان هستند ؟!


آیا می دانید حکیم ارد بزرگ و احمدشاه مسعود در دو نقطه بیشترین محبوبیت را دارند در شیروان و پنجشیر که در هر دو کلمه شیر وجود دارد .




هشتمین کنفرانس ژئوپارک‌هاى اروپایى در پرتغال برگزار شد

هشتمین کنفرانس ژئوپارک‌هاى اروپایى و دوره تخصصى ژئوتوریسم در کشور پرتغال برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دوره آموزشى فشرده در زمینه ژئوتوریسم و ژئوپارک‌ها رویداد مهمى بود که پیش از آغاز سومین کنفرانس ژئوپارک‌هاى اروپایى در پرتغال، برگزار شد.

این دوره آموزشى تحت عنوان ارزیابى گوناگونى زمین‌شناختى و میراث زمین‌شناختى در دانشگاه مینهو واقع در شهر براگا برگزار شد و طی این دوره، شرکت‌کنندگان با اصول ارزیابى و ارزش‌گذارى سایت‌هاى زمین‌شناختى و پدیده‌هاى مرتبط آشنا شدند و به بررسى روش‌هاى گوناگون موجود در جهان پرداختند.

30 نفر شرکت‌کننده از 12 کشور جهان ضمن شرکت در سمینارهاى آموزشى مربوط به این دوره به معرفى ویژگى‌هاى زمین‌شناختى و زمین‌ریخت‌شناسى کشور خود پرداختند.

در خلال این دوره، کارگا‌ه‌هاى آموزشى عملى نیز در محل دو ژئوپارک‌ کشور پرتغال برپا شد که بهره‌ورى دوره را افزایش داد که حضور دو شرکت‌کننده از ایران از نکات قابل توجه در این دوره بود به خصوص آن که تصاویر به نمایش گذاشته شده از پدیده‌هاى زمین‌شناسى ایران، مورد توجه قرار گرفته و همگان را به تحسین زیبایى‌هاى زمین‌شناختى ایران وادار کرد.

هشتمین کنفرانس ژئوپارک‌هاى اروپایى یونسکو نیز در محدوده ژئوپارک منطقه ناتورتجو پرتغال برگزار شد و در این کنفرانس دو مقاله را شرکت‌کنندگان ایرانى ارائه کردند که توجه حاضران را برانگیخت.

همچنین یک دانشجوى ایرانى شاغل به تحصیل در کشور پرتغال، طى مقاله‌اى به بررسى نقش ژئوپارک‌ها در توسعه جوامع محلى پرداخت و در مقاله دیگرى از سوى سازمان زمین‌شناسى و اکتشافات‌ معدنى کشور به معرفى روش پیشنهادى این سازمان براى تقسیم‌بندى پدیده‌ها و جاذبه‌هاى زمین‌شناختى از دیدگاه ژئوتوریسم پرداخته شد.

این روش به عنوان مبناى تدوین کتاب اطلس توانمندى‌هاى ژئوتوریسم و ژئوپارک ایران، نظر بسیارى از متخصصان و کارشناسان این رشته از جمله پروفسوى مورى گرى استاد دانشگاه لندن و نویسنده کتاب ارزشمند Geodiversity را به خود جلب کرد.

خبر افزوده شدن سه ژئوپارک جهانى ژاپن و دو ژئوپارک از چین هنگام برگزارى دومین کنفرانس جهانى ژئوتوریسم و چهارمین کنفرانس بین‌المللى ژئوپارک‌هاى یونسکو در مالزى (2010) به فهرست ژئوپارک‌هاى یونسکو نیز در خلال برگزارى کنفرانس اعلام شد.

موفقیت پژوهشگران ایرانی در بهبود کارایی شبکه‌های بی‌سیم

مهندس عباس نایبی، پژوهشگر دانشگاه صنعتی شریف که این شیوه در قالب رساله دوره دکتری وی ارائه شده است، اظهار کرد: از آنجایی که در شبکه‌های بی‌سیم بدون زیرساخت حرکت باعث می‌شود همبندی این شبکه‌ها به طور دائم در حال تغییر باشد، در این طرح روشی ارائه شده که ایده اصلی آن مدل‌سازی میانی است که مبتنی بر تقسیم کار تحلیل تأثیر حرکت در کارایی به دو بخش است.

وی افزود: در بخش اول مباحث مربوط به فیزیک حرکت بیشتر مطرح است و حاصل آن یک سری نتایج کمی یا کیفی است که قابلیت استفاده مجدد دارند. در قسمت دوم این طرح نیز تحلیل‌هایی انجام می‌شود که خاص هر الگوریتم است، در حالی که که پیش از این روشی که در این موارد استفاده می‌شده، بهره گیری از شبیه‌سازی بوده و مشکلات و محدودیت‌های خاص خود را به همراه داشته است.

پژوهشگر دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: از این رو به نظر می رسید باید شیوه ای ارائه شود تا بتوان ضعف‌های موجود در این زمینه را بهبود بخشید، ضمن این که به کارگیری روش‌های معمول به دلایل مختلف از جمله نیاز به منابع خاص جهت بررسی دقیق تأثیر حرکت در کارایی الگوریتم‌های مختلف در این نوع شبکه‌ها میسر نیست.

وی درباره دیگر ضرورت های انجام این طرح گفت: امروزه موضوع شبکه‌های بی‌سیم از موضوعات بسیار مهم و رو به رشد در زمینه فن‌آوری ارتباطات است و یکی از موضوعات اساسی در زمینه این نوع شبکه‌ها بحث حرکت است. اساسا ارتباط با عناصر در حال حرکت یکی از انگیزه‌های اصلی برقراری ارتباطات بی‌سیم به شمار می رود.

این پژوهشگر در ادامه گفت: هم چنین تحلیل تأثیر حرکت در معیارهای کارایی در این شبکه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در ضمن ارزیابی کارایی شبکه‌های بدون زیرساخت حتی بدون لحاظ کردن موضوع حرکت کار دشواری بوده و هنوز بسیاری از الگوریتم‌های مسیریابی یا کنترل همبندی به طور دقیق مطالعه نشده‌اند.

وی با اشاره به نتایج این طرح گفت: دستاورد اصلی این تحقیق به طور مشخص ایده استفاده از آمار پیوندی (اطلاعات مربوط به عمر پیوندها) به عنوان یک مدل میانی کارایی است. به عنوان یک مثال با روش‌های ریاضی و احتمالی نشان داده‌ایم که بهترین روش ارسال پیام‌های «سلام» که کاربرد فراوانی در شبکه‌های‌ بی‌سیم دارند، ارسال پریودیک آن‌هاست و بهترین بازه ارسال برابر میانگین عمر متوسط پیوند‌های شبکه است.

نایبی ادامه داد: البته این تحقیق دستاورد‌های جانبی متعددی نیز داشته است؛ به عنوان مثال، پدیده گذر فاز در اتصال شبکه بی‌سیم بر اثر حرکت برای نخستین بار گزارش شد، یعنی اینکه انفصال شبکه بر اثر حرکت به صورت تدریجی نیست. همچنین معلوم شد که گراف ارتباطات شبکه‌های بی‌سیم در یک درجه نسبتا مشخص منفصل می‌شود.

وی با اشاره به آزمایش‌های صورت گرفته به منظور ارزیابی این روش اظهار داشت: در این تحقیق تعدادی از پروتکل‌های معروف شبکه‌های بی‌سیم برای نخستین بار در محیط متحرک مورد بررسی کارایی قرار گرفتند که نتایج مثبتی به همراه داشت. زمینه‌هایی که در این پژوهش به طور نمونه انتخاب شده اند عبارتند ازپروتکل‌های کنترل همبندی که گراف ارتباطات شبکه را مشخص می‌کنند، پروتکل‌های مسیریابی، بررسی ترافیک خود شبیه و کشف گره‌های همسایه متحرک.

به گزارش ایسنا، تحقیقات این رساله با عنوان «بررسی تاثیر حرکت در کارایی شبکه‌های بی‌سیم بدون زیرساخت» با راهنمایی دکتر حمید سربازی آزاد در دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف به انجام رسیده است.

میدان مغناطیسی زمین، ساختار دوقطبی خود را حفظ کرده است

دانشمند‌ان دانشگاه پرینستون با طراحی یک مدل جدید دریافته‌اند که میدان مغناطیسی زمین در عهد قدیم و دوران ماقبل تاریخ شبیه به عصر حاضر و دارای ساختار دو قطبی فعلی بوده است.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان خاطر نشان کردند که با این کشف تازه می‌توان شرایط جغرافیایی زمین را در گذشته بسیار دور و زمانی که خشکی‌های زمین به تازگی شکل گرفته بودند، دوباره بازسازی کرد.

این یافته همچنین نشان می‌دهد روش‌هایی که دانشمند‌ان برای این بازسازی مورد استفاده قرار می‌دهند ، صحت دارند.

پژوهشگران با نگاهی دقیق‌تر به سنگ‌های آتشفشانی مربوط به ‌١/١ میلیارد سال پیش در سال LAKE SUPERIOR دریافته‌اند که میدان مغناطیسی زمین در ماقبل تاریخ محوری دو قطبی و ژئومرکزی بوده است.

این یافته در مقاله جدیدی در مجله «نیچر ژئوساینس» منتشر خواهد شد.

آدام مالوف ــ استادیار علوم زمین شناسی در پرینستون - در این مقاله خاطر نشان کرد: ما نشان دادیم که میدان مغناطیسی زمین در گذشته با ثبات‌تر از آن بوده که قبلا تصور می‌کردیم.

میدان مغناطیسی زمین را در میان خود گرفته و سپر محافظی برای حفظ حیات در برابر پرتوهای کیهانی خطرناک ایجاد کرده است.