فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy
فلسفه جهانی اُرُدیسم  The Philosophy of Orodism

فلسفه جهانی اُرُدیسم The Philosophy of Orodism

بازتاب فلسفه اردیسم در سطح جهان Reaction of the World to the ORODISM Philosophy

مانیتور جدید سونی با ضخامت کاغذ


صفحه نمایش الکترولومیسنت EL سونی که ضخامت آن به اندازه یک کاغذ است در توکیو به نمایش درآمد. به گزارش ایسنا، صفحه نمایش EL سونی مبتنی بر فن‌آوری ‌OLDE - دیودهای ارگانیکی ساطع کننده‌ی نور است که از مواد ارگانیکی بازتاب دهنده‌ی نور استفاده می‌کند.

صفحات نمایش OLDE بسیار باریک هستند زیرا نیازی به منبع نور ندارند و لایه‌ی الکترولومیسنت حاوی یک ماده‌ی پلیمری است که با فعال شدن به وسیله‌ی جریان برق از خود نور ساطع می‌کند.

صفحه‌ی نمایشی که از سوی سونی در کنفرانس Display ‌2008 به نمایش درآمد، ‌3/0 میلی‌متر ضخامت داشته که از محصول اخیر سونی که ‌4/1 میلیمتر ضخامت دارد، پیشی می‌گیرد.


اختراع مانیتور کروی شکل

شاهکار جدید مایکروسافت،

مایکروسافت غول نرم افزاری دنیا پس از عرضه رایانه های کاملا نوآورانه "سطح" و "دیوار لمسی" در راستای اهداف استراتژی های ورود به دنیای سخت افزار، مانیتور جدیدی را با عنوان "کره" معرفی کرد.

یکسال قبل مایکروسافت رایانه نوآورانه کاملا لمسی با عنوان "سطح" (Surface) را معرفی کرد که شبیه به یک میز شیشه ای است.

مایکروسافت که استراتژی های جدیدی را در ورود پرقدرت به بازار سخت افزار دنبال می کند ماه مه سال جاری نیز رایانه نوآورانه لمسی دیگری را نشان داد که شبیه به تخته سیاهی است که با لمس انگشت تمام کارهای یک رایانه عادی را انجام می دهد. این تخته سیاه رایانه ای، "دیوار لمسی" (Touchwall) نام دارد.

اکنون نیز جانشینان بیل گیتس اختراع لمسی جدیدی را از دنیای مایکروسافت به رخ رقبا کشیدند که درواقع یک صفحه مانیتورشبیه به کره است. این مانیتور که "کره" (Sphere) نام دارد با هدف به چالش کشیدن مانیتورهای سنتی به ظهور رسیده است.

براساس گزارش Computerworld، ایده پرداز این اختراع یکی از محققان مایکروسافت است که فیلمی از این مانیتور آینده را به منظور معرفی کاربردهای آن روی "یوتیوب" گذاشته است.

درحال حاضر این پروژه در مرحله آزمایشی است اما مایکروسافت به زودی می تواند تولید و فروش آن را آغاز کند. این مانیتور به دلیل حالت کروی و 360 درجه ای که دارد به افراد بیشتری امکان می دهد که به طور همزمان تصاویر را مشاهده کنند.

تصاویر می توانند درشت نمایی و یا کوچک نمایی شوند. به محض اینکه کاربر دستها را روی بخشی از کره بگذارد نمایش از طرف دیگر تمام می شود.

این مبتکر مایکروسافت در این فیلم نشان می دهد که این کره می تواند برای مشاهده تصاویر ماهواره ای "گوگل ارث" بسیار کاربردی باشد. به طوری که تصاویر زمین در روی این مانیتور کروی شکل به صورت مدور نمایش داده می شوند و کاملا همانند زمین واقعی به نظر می رسند